خبرگزاری کار ایران

سیدمحمد جلالی پروین:

فعال کردن ظرفیت‌های اتاق صرفا با مشارکت اعضا امکان پذیر است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۱۷

" باید از بنگاه داری بانک ها جلوگیری به عمل بیاید، خوشبختانه اتاق ظرفیت این اقدام را دارد و می تواند اقدامات مناسبی را به همراه دولت و قوه قضائیه انجام دهد. "

یک عضو اتاق بازرگانی گفت: " باید از بنگاه داری بانک ها جلوگیری به عمل بیاید، خوشبختانه اتاق ظرفیت این اقدام را دارد و می تواند اقدامات مناسبی را به همراه دولت و قوه قضائیه انجام دهد. "

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد خبری گروه خواستاران تحول؛ سید محمد جلالی پروین عضو گروه خواستاران تحول و از اعضای اتاق‌ بازرگانی در ارتباط با رابطه‌ی اتاق و بانک ها، ضمن اشاره‌ به این‌که می‌توان در برابر بنگاه‌داری بانک‌ها ایستاد، خاطرنشان ساخت: " باید از بنگاه داری بانک ها جلوگیری به عمل بیاید، خوشبختانه اتاق ظرفیت این اقدام را دارد و می تواند اقدامات مناسبی را به همراه دولت و قوه قضائیه انجام دهد. "

۱. اتاق بازرگانی در راستای کمک به بخش خصوصی در راستای دریافت تسهیلات از دولت چه تاثیرگذاری می‌تواند داشته باشد؟

اتاق بازرگانی به عنوان نهادی که موظف است به سه قوه مشاوره دهد، در زمینه امور بانکی نیز قطعا می تواند به عنوان مجموعه ای که نماینده اش در شورای پول و اعتبار حاضر است جهت دهی و تاثیرگذاری لازم را در شورای پول و اعتبار برای ارائه تسهیلات به بخش خصوصی داشته باشد. لازم است که در این خصوص مشاوره لازم را به بدنه دولت و بانک مرکزی بدهد و در شورای پول و اعتبار از ارائه تسهیلات به بخش خصوصی دفاع کند.

۲. موانع عدم ارئه این تسهیلات چیست؟

در بحثتسهیلات بانکی، همه افرادی که در خصوص دستورالعمل بانک مرکزی برای ارائه این تسهلات فعالیت می کنند، به روز نیستند. اتاق باید در راستای کارآمد شدن و به روز رسانی این افراد، مشاوره مناسبی را به مدیریت بانک مرکزی در ارتباط با ارائه این تسهیلات دهد. در ضمن اتاق بازرگانی هم می تواند به بخش خصوصی مشاوره دهد، هم می تواند به عنوان نماینده بخش خصوصی در بدنه دولت و شورای پول و اعتبار از منافع بخش خصوصی دفاع کند. البته لازم به ذکر است که برنامه گروه خواستاران تحول مبنی بر این است که بتوانند کمیسیون فعالی در ارتباط با امور بانکی در اتاق تشکیل دهند که به نوعی بتواند از بنگاه داری بانک ها جلوگیری کند.

۳. اتاق چگونه می‌تواند ظرفیت‌های خود را در در این زمینه ها فعال کند؟

با توجه به وضعیت فعلی کشور و مسائلی که در بانک ها به وجود آمده، باید در آینده بخش خصوصی را در ارتباط با بانک ها بیش از پیش فعال کرده و باید به گونه ای برخورد شود که از بنگاه داری بانک ها جلوگیری به عمل بیاید، خوشبختانه اتاق ظرفیت این اقدام را دارد و می تواند اقدامات مناسبی را به همراه دولت و قوه قضائیه انجام دهد. بزرگترین مشکل قوه قضائیه این است که رئیس آن ابراز می کند، یک بانک خصوصی به یک نفر تسهیلاتی را ارائه کرده اما وثیقه لازم را دریافت نکرده است، بنابراین ماهم نمی توانیم کاری انجام دهیم. اگر این مبلغ با راهنمائی اتاق به چندین بنگاه کشور که در جهت تولید ملی گام برداشته اند، واگذار می شد بهتر بود؟ یا اینکه این پول را به شخصی بدهد که مشخص نیست آینده آن چه خواهد بود. بنابراین اتاق باید ظرفیت های خود را در این خصوص فعال کند و فعال کردن آن هم صرفا با حضور و مشارکت اعضای فعال و توانمند آن امکان پذیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز