خبرگزاری کار ایران

امین الله فرهادی:

اصلاح ساختار اقتصادی منجر به پایه ریزی اقتصاد سفید خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۱۵

اگر اصلاحات ساختاری در بخش خصوصی و اتاق بازرگانی اتفاق بیافتد رسیدن به اقتصاد سفید امکان پذیر خواهد بود و اگر عضو محوری جای رییس محوری را بگیرد بخش تاریکی در اقتصاد نخواهیم داشت و یا رفته رفته بخش های تاریک روشن خواهد شد و لابی ها و رانت ها نیز از بین خواهد رفت.

یک عضو اتاق بازرگانی گفت: اگر درساختار بخش خصوصی و به خصوص پارلمان بخش خصوصی که همان اتاق بازرگانی است، اصلاحات صورت پذیرد، نتیجه آن دستیابی به اقتصاد سفید است.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد خبری گروه خواستاران تحول، امین الله فرهادی از اعضاء اتاق بازرگانی و مدیرعامل هلدینگ فدک با بیان این مطلب خاطر نشان ساخت: اقتصاد سفید در واقع نقطه مقابل اقتصاد سیاه یا خاکستری است که با آن مواجه هستیم و از مشخصه های اقتصاد خاکستری می توان به فعالیت های رانتی، پشت پرده و غیر شفاف اشاره کرد که به موجب این اتفاقات فرآیندها، ساختار ها و تصمیم گیری های غیر شفاف هم اتفاق می افتد.

وی همچنین تصریح کرد: اگر اصلاحات ساختاری در بخش خصوصی و اتاق بازرگانی اتفاق بیافتد رسیدن به اقتصاد سفید امکان پذیر خواهد بود و اگر عضو محوری جای رییس محوری را بگیرد بخش تاریکی در اقتصاد نخواهیم داشت و یا رفته رفته بخش های تاریک روشن خواهد شد و لابی ها و رانت ها نیز از بین خواهد رفت.

فرهادی با بیان این مطلب که معاملات پشت پرده و تصمیمات فردی در فضای اقتصاد سفید جایی نخواهد داشت، افزود: همه اعضا در اقتصاد سفید مشارکت خواهند داشت و همه اعضاء در این نوع فضا حق رای دارند و هیچ کس نمی تواند تصمیم خود را بر تصمیم دیگران ترجیح دهد. در این نوع اقتصاد عقاید هیچ گروهی، هیچ نژادی و هیچ قومی بر دیگری ارجحیت نخواهد داشت.

مدیرعامل هلدینگ فدک در ادامه اظهار داشت: با حضور پایش گران عمومی جامعه، تریبون های آزاد و حضوربا نشاط همه اعضاء و فعالین اقتصادی، اقتصاد سفید می تواند جاری و قابل دسترسی باشد و اقتصاد سیاه و رانت را از فضای مایوس جامعه دور کند و این کار فقط با اصلاح ساختار اتاق بازرگانی و بخش خصوصی و سایر مبادی قانونی در کشور محقق می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز