خبرگزاری کار ایران

به بهانه‌ی لغو کنسرت علیرضا قربانی:

مجوزهایی که با یک نامه لغو می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۱۲۵

علیرضا قربانی که به همراه گروهش برای اجرا در این شهر آماده بود و به شهرستان گل‌بهار رسیده بود، تنها چند ساعت مانده به اجرا، نامه‌ای از سوی دادستانی مبنی بر لغو کنسرت دریافت کرد.

در شرایطی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت ارائه مجوز به گروه‌های موسیقی را دارد، نهادهایی اختیارات ارشاد را به حدی کاهش داده‌اند که کنسرت یک گروه با وجود هزینه‌ها و تمرینات بسیار، با یک نامه به راحتی لغو شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علیرضا قربانی به همراهی گروه " اشتیاق " مجوز دو شب اجرا در سالن دانشگاه آزاد شهرستان «گل‌بهار» از توابع شهر مشهد را دریافت کرده بود تا گلچینی از آثار ماندگارش را اجرا کند. این قطعات از ساخته های همایون خرم، فردین خلعتبری و مهیار علیزاده بود.

علیرضا قربانی که به همراه گروه: اشتیاق " برای اجرا در این شهر آماده و به شهرستان گل‌بهار رسیده بود، تنها چند ساعت مانده به اجرا، به علت نامه‌ای از سوی دادستانی مبنی بر لغو کنسرت برای اداره ارشاد شهر چنارستان، نتوانست کنسرت خود را برگزار کند. متن نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر چناران

با سلام

احترامآً به عرض می‌رساند با توجه به اینکه قرار است کنسرتی توسط آقای علیرضا قربانی در دانشگاه آزاد اسلامی شهر گلبهار در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۶ و ۷ اسفند سال ۹۳ برگزار شود. با توجه به اعتراض امت حزب‌الله و دغدغه‌ها و مخالفت‌های امام جمعه محترم شهر گلبهار و اینکه اجرای کنسرت موسیقی با فرهنگ عمومی و اصیل این خطه از میهن اسلامی مغایرت دارد و منافع معنوی برای این شهرستان و شهرهای تابعه را ندارد؛ لذا این جانب به عنوان دادستان عمومی و انقلاب چناران مخالفت شدید خود را با اجرای کنسرت موسیقی مطلوب و هر نوع کنسرت دیگری اعم از پاپ و سنتی اعلام می‌دارد. مقتضی است نسبت به لغو کنسرت فوق‌الذکر اقدام عاجل به عمل آید. بدیهی است چنانچه بلیت‌های فروخته شده وجه آن به خریداران مسترد گردد.

مجید اشراقی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چناران

علیرضا قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا؛ این مطلب را تایید کرد و گفت: با وجود تمامی همکاری‌های اداره محترم ارشاد خراسان رضوی، دادستانی عمو اعمال نفوذ کرد و کنسرت ما لغو شد.

در طول یک سال گذشته، کنسرت‌های بسیاری به علت مخالفت‌هایی از سوی نهادهای مختلف، لغو شده است. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که وزارت ارشاد مجوز اجرا را در اختیار گروه‌های موسیقی قرار داده است و منع قانونی برای اجرای آن‌ها وجود نداشته است.

به نظر می‌رسد که در شهرستان‌ها، اجرای یک کنسرت موسیقی وابسطه به نهادهای مختلفی‌ست که این مسئله موجب خسارات مادی و معنوی بسیاری برای گروه‌ها می‌شود. با وجود دیدگاه‌های مختلف این نهادها در شهرستان‌های مختلف، نمی‌توان به قانون مشخصی برای اجرای گروه‌های موسیقی در شهرستان‌ها رسید.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز