خبرگزاری کار ایران

ریس سازمان سینمایی:

گروهی در سینما قانون را سر نیزه کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۰۸۵

«انتخابات خانه سینما به بهترین نحو ممکن برگزار می‌شود و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز اطمینان داشته باشند که هیچ اقدام غیر قانونی در این زمینه انجام نشده است.»

رییس سازمان سینمایی گفت: «استراتژیک و فاخر» در دوره ما دکان نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، آیین تجلیل از هیات‌های انتخاب، داوری و نامزدهای دریافت جوایز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور مدیران و جمعی از سینماگران و اصحاب رسانه شامگاه چهارشنبه ۶ اسفنددر هتل انقلاب برگزار شد.

حجت الله ایوبی در این مراسم افزود: آرزو نمی‌کنم هیچکدام از شما جای رضاداد در برگزاری جشنواره باشید و باید از وی، همکاران ایشان، هیات انتخاب و داوری جشنواره به دلیل برگزاری جشن سینمای ایران تقدیر کنم.

وی یادآور شد: ما به زودی در هفته آینده انتخابات خانه سینما را پیش رو داریم و امیدوارم همه شما با علاقه و انگیزه و همه صنوف با حضور نمایندگان خود در این انتخابات شرکت کنید.

رییس سازمان سینمایی اظهار کرد: کسانی که نگران قانون هستند و نگرانی آنان واقعی است نگران نباشند و حتما اقدام غیر قانونی در این باره صورت نمی‌گیرد.

ایوبی تصریح کرد: اما آنان که قانون را بر سر نیزه کرده و سوابقشان نیز خیلی قانون گرایی را نشان نمی‌دهد، بی‌جهت اضطراب ایجاد نکنند.

رییس سازمان سینمایی با تاکید بر برگزاری انتخابت خانه سینما بر اساس ضوابط قانونی گفت: انتخابات خانه سینما به بهترین نحو ممکن برگزار می‌شود و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز اطمینان داشته باشند که هیچ اقدام غیر قانونی در این زمینه انجام نشده است.

وی اظهار کرد: اگر دلمان برای ایران می‌سوزد و مسلمان و انقلابی هستیم باید از برگزاری جشنواره با حضور فیلم‌های شریف خوشحال باشیم.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر افزود: مردم به ضیافت اهالی هنر در دهه فجر دعوت شدند و باید از این اتفاق شادمان باشیم.

ایوبی گفت: چرا عده‌ای این همه نگرانی را تزریق می‌کنند و موجب اذیت و آزار برگزار کنندگان و انسان‌های کریم عرصه سینما و هنر می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخی حق سوال ندارند و باید جوابگوی عملکرد خود باشند، تصریح کرد: ما نجابت به خرج می‌دهیم و چیزی نمی‌گوییم اما برخی هم از سکوت ما سوء استفاده نکنند و در مقام سوال قرار نگیرند.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: آقایانی که صد‌ها میلیون برای ساماندهی صنوف گرفتند و نتیجه آن بی‌سامانی صنوف بود اجازه دهند این صنوف سامان گرفته و خانه سینما به کار خود ادامه دهد.

ایوبی ادامه داد: چطور می‌شود اسلام و ایران را دوست داشته باشیم و فیلم‌های جشنواره را زیر سوال ببریم.
وی اظهار کرد: سینمای ایران در سال ۹۳ با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشت و همه آثار سعی کردند مسائل اجتماعی را مطرح کنند.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه عده‌ای ذره بین برداشته و می‌خواهند دیگران را نگران کنند، توضیح داد: به ما نگویید چرا فیلم فاخر و استراتژیک نمی‌سازید؛ واقعا حیف این واژ‌ها؛ به واقع باید به داد این واژه‌ها رسید؛ آنقدر از این واژه‌ها بد استفاده شده که چهره آن‌ها را خراب کرده‌اند.

ایوبی ادامه داد: استراتژیک و فاخر مغازه و دکان در دوره ما نخواهد شد و این مغازه‌ها تا زمان حضور من در مدیریت سینما بسته خواهد بود.

وی در ادامه با تقدیر از دکتر حسین کرمی در شبکه نمایش سیما برای پوشش مناسب جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: دکتر محمد احسانی رییس شبکه اول سیما و معاون سابق ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی نیز نشان دادند که هوای سینما را در تلویزیون دارند و تلویزیون در این دوران خوب عمل کرد و انتظار داریم روسای شبکه‌ها که چهره‌های دلسوز هستند در پخش تیزر‌ها کمک کنند.

رییس سازمان سینمایی خطاب به مدیریت سیما افزود: علی اکبر ثقفی تهیه کننده فیلم «همه چیز برای فروش» و دیگر دوستان از پخش تیزر‌ها نگرانند و مطمن باشید سینما نیز حامی شما(تلویزیون) خواهد بود.

ایوبی گفت: خوشحالم از کسانی که قدم‌هایی برای وحدت در سینما برداشته‌اند، البته اختلافات تمام شدنی نیست اما ما می‌توانیم با عقاید مختلف در کنار هم باشیم؛ سینماگران اگر با هم باشند دشمنان سوار بر موج اختلافات نمی‌شوند.

وی خطاب به سینماگران تصریح کرد: اجازه ندهید از این اختلافات سواستفاده کنند. باور کنید اگر ما به بیان و قرائت رهبری فیلم دینی را تعریف کنیم فیلم‌های دینی امسال بیشتر است.

رییس سازمان سینمایی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری اخلاق، کرامت و آزادی از عناصر فیلم‌های دینی است و بهتر است از واژه دینی استفاده بد نکنیم.

ایوبی تاکید کرد: سال ۹۳ سال صبر و سکوت بود؛ سال ۹۴ نیز قطعا سال صبر است اما سکوتش را قول نمی‌دهم.

علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر نیز در ابتدای این مراسم و در گزارش خود گفت: از سال گذشته فکر کردیم ماموریتمان را در این جمله که سازمان جشنواره و گروه برگزار کننده امانت دار جامعه سینمایی کشور است خلاصه کنیم و تلاش ما امانتداری از لحظه اعلام فراخوان تا آیین‌های پایانی جشنواره بود.

وی ادامه داد: امسال بر این ماموریت، ماموریتی دیگر را افزودیم؛ جامعه سینمایی کشور صاحبان اصلی جشنواره هستند و به عنوان میزبان تلاش شد به وظایف خود به درستی جامه عمل بپوشانیم و امیدواریم در سال‌های آتی این میزبانی بهتر صورت گیرد.

دبیر جشنواره فجر تاکید کرد: امسال تلاش کردیم دو خلا جشنواره را با یک فیلم یک سلام با هدف استقبال از فیلم‌های جشنواره و هنرمندان و معرفی آثار سینمایی در سینماهای مردمی و دعوت هنرمندان در میان مردم جبران کنیم.

رضاداد اظهار کرد: دعوت از عوامل و دست اندرکاران سینما برای حضور در هفت سالن سینمایی انجام شد و از رضا درستکار برای انجام این مهم تقدیر می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف جشنواره پیوند مخاطبان اصلی فیلم‌ها که مردم هستند با فیلمسازان را برقرار کند و امیدوارم در سال‌های بعد نیز این مهم بهتر انجام شود.

دبیر جشنواره فیلم فجر توضیح داد: سال گذشته در زمان نمایش فیلم‌ها بی‌احترامی‌هایی می‌شد که ما و فیلمسازان را مکدر می‌کرد؛ از اهالی رسانه و منتقدان که در دوره سی و سوم تلاش کردند جشنواره‌ای با اخلاق دینی و متناسب با فرهنگ خود داشته باشیم تقدیرم می‌کنیم و این رنجش که در سال‌های اخیر وجود داشت در دوره سی و سوم دیده نشد.

رضاداد گفت: از ایوبی رییس سازمان سینمایی تقدیر می‌کنم که به گروه ما و ستاد جشنواره اعتماد کردند؛ هنوز آرزوی تشکیل سازمان جشنواره محقق نشده اما ستاد جشنواره فعال ماند و با بازنگری در آیین به کار خود دامه داد.

وی اظهار کرد: از این پس بیشتر به بخش بین الملل می‌پردازیم و سپس به بازنگری و شناسایی نقاط ضعف خود می‌پردازیم.
وی در ادامه از کوتاهی‌های احتمالی نسبت به فیلمسازان عذرخواهی کرد و این اطمینان را داد که جشنواره به بهترین نحو برگزار شده و آنچه شایسته سینما است محقق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز