خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران:

تدبیری اتخاد نشود، آب سال آینده جیره‌بندی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۶۷۶

قطعا روند کاهش بارندگی ادامه دارد و اگر برای سال ۹۴ در بخش آب و فاضلاب استان تهران تدبیری اتخاذ نشود، حتما آب جیره‌بندی خواهد شد.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه امسال شاهد کاهش ۲۵ درصدی بارندگی بودیم، گفت: اگر برای سال ۹۴ در بخش آب و فاضلاب استان تهران تدبیری اتخاذ نشود، حتما آب جیره‌بندی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی فرهادی صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تهران گفت: با اشاره به مسائلی که در بخش آب و فاضلاب استان تهران در جلسه امروز مطرح شد؛ باید عنوان کنم که ما ۴۹ درصد نسبت به رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و لازم است؛ برای مناسب شدن وضعیت آب و فاضلاب استان تهران اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد کاهش ۲۵ درصدی بارندگی بودیم، گفت: قطعا روند کاهش بارندگی ادامه دارد و اگر برای سال ۹۴ در بخش آب و فاضلاب استان تهران تدبیری اتخاذ نشود، حتما آب جیره بندی خواهد شد.

فرهادی افزود: در این زمینه باید برای ۸۵۰ میلیون مترمکعب فاضلاب تولید شده برنامه‌ریزی شود، در برخی از کشور‌ها شاهد این هستیم که با اقدامات لازم، فاضلاب را به آب شرب تبدیل می‌کنند ما می‌توانیم در شرایط فعلی کارهایی را انجام دهیم که حداقل این فاضلاب برای بخش کشاورزی و صنعت قابل استفاده باشد.

فرماندار تهران تاکید کرد: لازم است؛ برای این موضوع، جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب استان تهران برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهند با مشکلات احتمالی که در سال آینده در بحثآب با آن مواجه می‌شویم، این برنامه‌ریزی‌ها لازم است.

فرهادی همچنین در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به گزارشی که درباره وضعیت بهداشتی استان تهران ارائه شد، گفت: طبق آمار سالیانه یازده هزار میلیارد تومان سیگار مصرف می‌شود، این هزینه در حالی دود می‌شود که برخی از دستگاه‌های ما با دو هزار میلیارد تومان مشکل‌شان رفع می‌شود.

وی افزود: ضرورت دارد؛ در بحثسلامت استان تهران، بازنگری‌های لازم انجام شود.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه در این جلسه مباحثی درباره ایجاد خدمات الکترونیک در بحثسلامت بیان شد، افزود: در این زمینه لازم است که شرکت مخابرات وارد بررسی شود تا شاید با همکاری این شرکت با بخش بهداشت استان تهران بتوانیم وضعیت بهداشت استان را بهبود ببخشیم.

فرهادی همچنین با تاکید بر اینکه بودجه تملک استان صددرصد تخصیص داده می‌شود، گفت: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند تا برنامه سال آینده خود را اعلام و بودجه لازم برای پروژه‌های خود را دریافت کنند. در غیر اینصورت لازم است؛ به‌‌ همان میزان که سال ۹۴ در کسب بودجه برای پروژه‌هایشان موفق نبوده‌اند، از بودجه سال ۹۵ آن‌ها کسر شود.

وی همچنین تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها بدهی خود را تا شب عید به پرسنل‌شان پرداخت کنند و اولویت خود را این موضوع قرار دهند.

فرهادی در باره کشیک سازمان‌ها در شب عید نیز گفت: افرادی که برای کشیک در نظر گرفته می‌شوند باید توان تصمیم گیری داشته باشند این گونه نباشد که اگر با حادثه‌ای مواجه شدیم و مسئول در دسترس نبود فردی که به عنوان مسئول کشیک معرفی شده است قدرت تصمیم گیری نداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز