خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان توسعه تجارت:

می‌پذیرم كه بخشنامه‌های ما باعث بهم ریختن بازار شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۴

با این موضوع موافقم،ما باید سعی کنیم که با ادبیات درستی مفاهیم مربوط به واردات و صادرات را به مردم منتقل کنیم. به عنوان مثال مردم باید بدانند که توقف ثبت سفارش با ممنوعیت واردات متفاوت است.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با این موضوع كه بخش‌نامه‌های پیاپی سازمان توسعه تجارت در حوزه‌های واردات و صادرات باعث به هم ریخته شدن بازار شده است،موافقم.

به گزارش ایلنا،حمید صافدل در گفت وگوی وی‍ژه خبری شب گذشته در پاسخ به سئوالی مبنی براینكه مردم می گویند بخشنامه های سازمان توسعه تجارت در حوزه های واردات و صادرات باعث به هم ریخته شدن بازار شده است،گفت:با این موضوع موافقم،ما باید سعی کنیم که با ادبیات درستی مفاهیم مربوط به واردات و صادرات را به مردم منتقل کنیم. به عنوان مثال مردم باید بدانند که توقف ثبت سفارش با ممنوعیت واردات متفاوت است.

او با اشاره به اینكه پیش‌بینی‌های بانک مرکزی حاکی از آن است که نرخ ارز به زودی در صرافی‌ها و مرکز مبادلات ارز یکسان می‌شود،تصرحی كرد:ما در مسیر تک نرخی شدن ارز قرار داریم، براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان توسعه و تجارت و بخش خصوصی امضاشده است، صادرکنندگان می‌توانند ارز خود را در اختیار واردکنندگان و یا در سپرده ویژه‌ای در بانک مرکزی قرار دهند و از منافع آن بهره‌مند شوند.

او افزود: یا می توان معادل ریالی آن‌را دریافت كرد که البته تاکید دولت در این بخش نرخ مبادله‌ای برای ارز است.

به گفته وی هم‌اکنون نرخ مبادله‌ای مبنای اکثر محاسبات اقتصادی در کشور قرار گرفته است. به عنوان مثال در بازار بورس برای کشف قیمت مواد اولیه و در کف بازار برای محاسبات سازمان حمایت مبنای نرخ ارز، نرخ مبادله‌ای است.

صافدل با بیان این‌که مدیریت واردات و صادرات باید به گونه‌ای انجام شود که باعث ایجاد رانت برای عده‌ای نشود، گفت: در حال حاضر به غیر از واردات اقلام اساسی و دارو در سایر حوزه‌ها ارز با نرخ مبادله‌ای مبنای محاسبه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز