خبرگزاری کار ایران

اسفنانی در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد:

لایحه ۱۰۰ ماده‌ای حمایت از کودک و نوجوان در کمیسیون قضایی

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۴۹۴

قرار است از یکشنبه هفته آتی مواد مصوب شده‌اش به تناوب در کمیسیون نیز تصویب شود تا پس از آن برای تصویب نهایی به صحن مجلس بیاید.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تاکید کرد: اداره کل تدوین قوانین قوه قضاییه لایحه‌ای را تنظیم کرد که به کمیسیون و کمیسیون نیز به کمیسیون حقوق خصوصی ارجاع داد و با دقت و کار‌شناسی و بررسی مراجع مختلف بازنگری شد و حال این لایحه که شامل ۱۰۰ ماده است در دستور کار کمیسیون حقوقی قضایی برای تصویب قرار دارد.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در خصوص بررسی لایحه‌ای جدید در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که در کمیته حقوق خصوصی کمیسیون مطرح بود قرار است از روز یکشنبه هفته آتی مواد مصوب شده‌اش به تناوب در کمیسیون نیز تصویب شود تا پس از آن برای تصویب نهایی به صحن مجلس بیاید.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر ادامه داد: در حال حاضر قانون حمایت از کودکان و نوجوانان ۹ ماده بیشتر ندارد بنابراین یکسری از مواد مرتبط با حقوق کودکان و نوجوانان پراکنده است یعنی می‌توان گفت ما اصلا قانونی مشخص در رابطه با کودکان و نوجوانان نداریم و با ۹ ماده امکان احقاق حقوق کودکان را نداریم.

وی افزود: اداره کل تدوین قوانین قوه قضاییه لایحه‌ای را تنظیم کرد که به کمیسیون و کمیسیون نیز به کمیسیون حقوق خصوصی ارجاع داد که با دقت و کار‌شناسی و بررسی مراجع مختلف بازنگری شد و حال این لایحه که شامل ۱۰۰ ماده است در دستور کار کمیسیون حقوقی قضایی برای تصویب قرار دارد.

اسفنانی با بیان اینکه تشکیل شورای عالی حمایت از کودکان و نوجوانان در سطح وزرا رییس جمهور و معاونت قوه قضاییه است٬ خاطرنشان کرد: در این لایحه برای اولین بار موارد مربوط به بزه رسیدگی و دیده می‌شود و همچنین کودکان در معرض بزه و خطر و تکالیف مربوط به والدینی که به نوعی کودکشان مورد کودک آزاری قرار گرفته‌اند یا خودشان مرتکب کودک آزاری هستند به طور جدی درنظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز