خبرگزاری کار ایران

مدیر گازرسانی در مقایسه با سال گذشته خبر داد:

افزایش ۱۰ میلیارد متر مکعبی حجم تحویل گاز به نیروگاه‌ها طی ۱۰ ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۹۶۸

در ٣١۶ روز پارسال بصورت میانگین ٨۴ میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده تحویل شد و این مقدار امسال به ٨٩ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، ازافزایش ۱۰ میلیارد متر مکعبی، میزان تحویل گاز به نیروگاه های کشور از ابتدای سال تا هفته اول بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.


به گزارش ایلنا، ناصر ابراهیمی با اعلام این خبر تصریح کرد: این شرکت با هدف جلوگیری از مصرف سوختهای مایع و کاهش آلودگی هوا، طی ۳۱۶ روز امسال بالغ بر ۴۴ میلیارد و ٥٥۴ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه ها تحویل داد که این رقم در مدت مشابه سال قبل بیش از ٣٣ میلیارد مترمکعب بوده است.


وی یادآور شد: در بازه زمانی یادشده طی سال گذشته بصورت میانگین ١٠٥ میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی تحویل شد که این مقدار امسال به ١۴٢ میلیون مترمکعب رسیده است.


ابراهیمی گفت: باتوجه به برابری ارزش حرارتی سوختهای مایع با گاز، از مصرف همین مقدار فرآورده در نیروگاهها جلوگیری شده است.


وی با بیان این که افزایش تحویل گاز به بخش نیروگاهی، علاوه بر کاهش آلودگی هوا باعثتوسعه صنعت و شکوفایی چرخه اقتصاد می شود، تاکید کرد: کاهش مصرف فرآورده های نفتی در کشور زمینه افزایش حجم صادرات را فراهم می کند و برای کشور ارز آوری بهمراه خواهد داشت.


مدیر گازرسانی، همچنین به تحویل ٢٧ میلیارد و ٩٩۴ میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده در این مقطع زمانی اشاره و تصریح کرد: این مقدار در مدت مشابه پارسال ٢۶ میلیارد و ١١٩ میلیون مترمکعب بوده است.


ابراهیمی افزود: در ٣١۶ روز پارسال بصورت میانگین ٨۴ میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده تحویل شد و این مقدار امسال به ٨٩ میلیون مترمکعب رسیده است.


وی در خصوص میزان مصرف گاز در تمامی بخشهای خانگی، تجاری، نیروگاهی، صنایع عمده و غیر عمده کشور طی ٣١۶ روز امسال نیز گفت: بخش های مذکور در مجموع ١۴۴ میلیارد و ٣٨٥ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند.


ابراهیمی با اشاره به اینکه در بازه زمانی یادشده طی سال گذشته، ۶٩ میلیارد و ٩٠٣ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده مصرف شد، اظهار داشت: این مقدار در مدت مشابه امسال به ٧١ میلیارد و ٨٣٧ میلیون مترمکعب رسیده است. مدیر گازرسانی افزود: طی سال قبل بصورت میانگین روزانه ٢٢١ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی مصرف شد و این مقدار امسال به ٢٢٨ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز