خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره کانون کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی:

کارگران بانک رفاه را تحت مالکیت تأمین اجتماعی حفظ کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۹۴۱

«این بانک به منظور بهره‌مندی کارگران از مزایا و تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت به لحاظ تأمین معیشت و درمان خود و افراد تحت تکفلشان تأسیس شده اما حالا گویا مجدداً مالک جدیدی پیدا کرده و اساسا مشخص نیست انگیزه طرح چنین موضوعی که درصدی از سهام بانک رفاه کارگران متعلق به دولت است چه می تواند باشد.»

رئیس هیئت مدیره کانون کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی در واکنش به زمزمه‌های واگذاری بخشی از سهام بانک رفاه کارگران گفت: اینگونه اظهار نظر‌ها از سوی کسانی مطرح شده که هیچگونه‌ شناختی از سازمان تامین اجتماعی و خانوادهٔ بزرگ آن ندارند.

محمد اشرفی در گفتگو با ایلنا «خانواده تامین اجتماعی را جامعه کارگری دانست» و تاکید کرد: بانک رفاه کارگران از محل حق بیمه و ذخائر بیمه شدگان و کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران به وجود آمده است. این بانک به منظور بهره‌مندی کارگران از مزایا و تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت به لحاظ تأمین معیشت و درمان خود و افراد تحت تکفلشان تأسیس شده اما حالا گویا مجدداً مالک جدیدی پیدا کرده و اساسا مشخص نیست انگیزه طرح چنین موضوعی که درصدی از سهام بانک رفاه کارگران متعلق به دولت است چه می تواند باشد.

اشرفی ضمن بیان این مطلب که به دلیل تغییر اساسنامه سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته و تقلیل نظارت بر عملکرد این سازمان عملا دست سهامداران و موسسین و مالکین اصلی آن از حوزه‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی دور مانده است، گفت: عدم نظارت بر عملکرد سازمان تامین اجتماعی توسط صاحبان واقعی آن یعنی کارگران باعثدست اندازی افرادی غیرمرتبط به سرمایه میلیون ها کارگر شده است.

به گفته ی اشرفی در شرایط فعلی باید با اینگونه اظهارات هوشیارانه برخورد کرد و از نمایندگان کارگری خواست در این خصوصی موضع مناسبی اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: وقتی سهامداران و مالکین این سازمان از صحنه سیاستگذاری و خط مشی دهی و کارگردانی و نظارت عالیه دور باشند و تشکل‌ها و کانونهای آن‌ها از بین نمایندگان مصلحت طلب و محافظه کار و منفعت طلب انتخاب شوند انتظاری غیر از این نمی‌رود که به حریم و حدود و اموال و سرمایه‌ها و داراییهای آن‌ها دست اندازی من غیر حق کرده و برای آن نقشه‌های متعدد طراحی کنند.

رئیس هیت مدیره کانون کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی همچنین از دست اندازی چندباره دولت به سهام بانک رفاه انتقاد کرد و گفت: این اولین بار نیست که دولت خیز برداشته و سهام بانک رفاه را طلب می‌کند اما آنهایی که به دنبال فضاسازی و بر هم زدن نظم حقوقی این سازمان هستند مطمئن باشند چیزی از این مسیر به آن‌ها نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی و نمایندگان متعهد و مطلع آن‌ها در کانون‌ها و تشکل‌ها و انجمن‌ها و مجامع و اتحادیه‌ها فعالند و با حفظ منابع و ذخائر و سرمایه و دارایی‌ها و اموال و املاک این سازمان که متعلق به یکایک اعضاء آن است از حقوق آن‌ها دفاع خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، بحثواگذاری سهام بانک رفاه کارگران اخیرا در شرایطی دوباره مطرح شده است که این بانک رفاه کارگران طی سالهای اخیر با مسائلی از جمله دولتی یا غیر دولتی بودن، واگذاری سهام و مسائلی از این دست مواجه بوده است، اگرچه برخی معتقد بودند که سهام این بانک باید مانند سهام بانک‌های تجارت، صادرات و ملت در بورس به بخش خصوصی واگذار شود، اما طبق رای دیوان عدالت اداری مالکیت ۹۴ درصد از سهام این بانک متعلق به سازمان تامین اجتماعی است. در دولت نهم دستوری مبنی بر واگذاری ۶ درصد باقیمانده سهام به سازمان تامین اجتماعی صادر شد که طبق آن قرار بود باقیمانده سهام بانک رفاه از طریق رد دیون دولت یا خرید سهام به سازمان منتقل شود تا صد در صد سهام متعلق به سازمان تامین اجتماعی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز