خبرگزاری کار ایران

معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی:

بیماران ضایعه نخاعی برای کاهش زخم بستر ورزش کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۸۶۳

ورزش مزایای زیادی برای ورزشکاران ضایعه نخاعی داشته است که از جمله آنها می‌توان به کاهش زخم بستر اشاره کرد.

معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در حوزه توانبخشی نخستین پاسخی که می‌توان به ناتوانی معلولان داد، افزایش توانمندی جسمی، ارتقای روحیه و افزایش اعتماد به نفس در آنان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یحیی سخنگویی در مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال‌آوران المپیک پارآسیایی اینچئون گفت: هدف سازمان بهزیستی در توانبخشی معلولان بسترسازی مناسب و ورود توانمند معلولان به جامعه بوده و این سازمان به دنبال یکپارچه‌سازی توانمندی معلولان در جامعه است.

معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: با توانبخشی علاوه بر افزایش توانمندی معلولان در جامعه اصل برچسب‌زدایی ناتوانی را انجام داده و نگرش منفی جامعه نسبت به معلولان را تغییر می‌دهیم.

وی ادامه داد: ابعاد دیگر ورزش، ارتقای سلامت و تندرستی و جلوگیری از پوکی استخوان است.

معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه خدمات توانبخشی گران و هزینه‌بر برای سازمان است، افزود: ورزش فواید طولانی مدتی برای معلولان به دنبال داشته و از ابزار مهم توانمندسازی است.

سخنگویی با اشاره به وجود ۳۳۰ هزار معلول ذهنی در مراکز بهزیستی تاکید کرد: ارائه خدمات به این افراد بسیار هزینه‌بر بوده و خدمات توانبخشی برای معلولان تکراری است، اما ورزش متنوع و ارزان قیمت است که معلولان می‌توانند در هر سنی از ورزش استفاده کنند.

به گفته وی پیشرفت ورزش معلولان در حدی است که معلولان شدید هم می‌توانند در این ورزش ها شرکت‌ کنند.

سخنگویی ادامه داد: ورزش مزایای زیادی برای ورزشکاران ضایعه نخاعی داشته است که از جمله آنها می‌توان به کاهش زخم بستر اشاره کرد.

وی اضافه کرد: با اجرای ورزش در جامعه معلولان به دنبال اهداف بلند مدتی همچون اشتغال و ازدواج هستیم.

سخنگویی در پایان یادآور شد: مقام عالی وزارت و ریاست سازمان بهزیستی بر حمایت از ورزش معلولان تاکید داشته و بسترسازی‌های مناسبی را برای ورود آنها در جامعه و بهره‌مندی از امکانات فراهم کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز