خبرگزاری کار ایران

سرپرست رادیو نمایش مطرح کرد:

رادیو در برابر تلویزیون مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۸۲۹

مراسم اختتامیه بخش نمایش‌های رادیویی این دوره از جشنواره تئاتر فجر که شامگاه شنبه - ۱۱ بهمن - در برگزار شد.

بخش نمایش‌های رادیویی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برترین‌های خود را شناخت.

به گزارش ایلنا، ‌ در مراسم اختتامیه بخش نمایش‌های رادیویی این دوره از جشنواره تئاتر فجر که شامگاه شنبه ۱۱ بهمن در تماشاخانه سه نقطه برگزار شد، آثار و نفرات برتر معرفی شدند.

این مراسم با حضور اردشیر صالح‌پور، دبیر سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، محمدرضا قربانی، رییس رادیو نمایش، مسعود فروتن، دانیال حکیمی و محمد امیر یاراحمدی، داوران این بخش و جمعی از هنرمندان رادیو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مسعود فروتن با اشاره به این‌که داوری و انتخاب آثار برتر در شاخه‌های مختلف نمایش‌های رادیویی، کاری مشکل بود، گفت: «فضایی که برای نمایش‌های رادیویی جشنواره در اختیار ما قرار گرفت، بسیار کوچک بود، اما با برزگ بودن دل هنرمندان عرصه رادیو، این کوچک بودن جبران شد.»

اردشیر صالح‌پور، دبیر سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هم در سخنانی گفت: «رادیو در تمامی سال‌های فعالیت خود، رسانه‌ای بزرگ بوده است. من همیشه از دیدن و شنیدن نمایش‌های رادیویی لذت برده‌ام. امیدوارم مکانی ثابت برای اجرای نمایش‌های رادیویی و فعالیت هنرمندان این عرصه در نظر گرفته شود.»

سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی ادامه داد: «این ژانر باید هم‌چنان به تکامل خود ادامه دهد، زیرا تماشاگران مخصوص به خودش را دارد و می‌تواند افق جدیدی را در عرصه تئاتر ایران ایجاد کند.»

محمدرضا قربانی، رییس رادیو نمایش، دیگر سخنران این مراسم بود که در باره ویژگی‌های نمایش‌های رادیویی توضیح داد: «رادیو نمایش به تئاتر صحنه نزدیک است و تمامی ویژگی‌های یک درام را دارد، زیرا از توصیف‌پذیری به تفسیر می‌رسد و شرایط تحلیل را برای مخاطب ایجاد می‌کند و تماشاگر صاحب تفکر می‌شود.»

او عنوان کرد: «همان طور که تئاتر در برابر سینما هنری مهجور است، رادیو نیز در برابر تلویزیون مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد، اما هنرمندان این عرصه بسیار محجوب و نجیب هستند و با شرایط سخت هم به کار خود ادامه می‌دهند.»

در پایان این مراسم، هنرمندان برتر بخش نمایش‌های رادیویی جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند و لوح تقدیر و جوایز خود را دریافت کردند.

لوح تقدیر در شاخه نویسندگی به پیمان غریب‌پناه برای نمایش «حکایت غریب یک خیاط» تعلق گرفت. همچنین جایزه بهترین نویسندگی به نوید سالاری مقدم برای نمایش «تبریز، آتش، سپیده» تقدیم شد.

لوح تقدیر کارگردانی به کامیار محبی برای نمایش «دیوار گذر» اهدا شد و عمار خطی برای نمایش «حکایت غریب یک خیاط»، جایزه بهترین کارگردانی را گرفت.

لوح تقدیر بازیگر مکمل مرد به مهدی رجبی برای نمایش «تبریز، آتش، سپیده» و بازیگر مکمل زن به معصومه عزیز محمدی برای نمایش «خانه احمق‌ها» تعلق گرفت.

جایزه بهترین بازیگری مرد به بهرام نوری برای نمایش «ارتعاش» و بهترین بازیگری زن به فریبا متخصص برای نمایش «حکایت غریب یک خیاط» اهدا شد.

جایزه بهترین صدابرداری به علی حاجی نوروزی و بهترین افکتوری به نرگس موسی‌پور برای نمایش «خانه احمق‌ها» داده شد.
همچنین در بخش تهیه‌کنندگی، داریوش شهبازی برای نمایش «خانه احمق‌ها» مورد تقدیر قرار گرفت و نصیب فرشاد آذرنیا برای نمایش «حکایت غریب یک خیاط»، به عنوان نفر برتر معرفی شد.

جایزه ویژه هیئت داوران هم به مهدی آذری، نویسنده و کارگردان نمایش «ارتعاش» رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز