خبرگزاری کار ایران

در نشست نقدو بررسی فیلم بی تابی بیتا مطرح شد:

مجیز گویی قدرت توسط فرهنگ فاجعه است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۸۰

امروز یک عده 150 نفره نفره می‌خواهند جلوی ساخت فیلمهای اجتماعی را بگیرند و بخش خصوصی را مجبور کنند که فیلم بی‌خاصیت بسازد و زمانی که این کار صورت بگیرد برای فرهنگ فاجعه بوجود آمده است زیرا اگر فرهنگ بی‌خاصیت و مجیز گوی قدرت شود؛ فاجعه برای فرهنگ بوجود آمده است.

 ایلنا: نشست نقد و بررسی فیلم بی‌تابی بی‌تا عصر دیروز(12 آذر) در فرهنگسرای ارسباران در حالی برگزار شد که بحث وضعیت بد اکران فیلمهای دیگر در این نشست مطرح شد و مهرداد فرید کار گردان فیلم به وضعیت بوجود امده برای فیلم من مادر هستم اعتراض کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد فرید کار گردان فیلم بی‌تا بی‌تا در نشست نقدر و بررسی این فیلم در فرهنگسرای ارسباران با اشاراه به وضعیت این روزهای سینما گفت: امروز متاسفانه سینمای ایران دچار مشکلاتی شده است که جای تاسف دارد و مشکلاتی برای اکران بعضی فیلم‌ها بوجود آمده که نمی‌توان باور کرد.
وی ادامه داد: امروز یک عده‌‌ی 150 نفره می‌خواهند جلوی ساخت فیلمهای اجتماعی را بگیرند و بخش خصوصی را مجبور کنند که فیلم بی‌خاصیت بسازد و زمانی که این کار صورت بگیرد برای فرهنگ فاجعه بوجود آمده است زیرا اگر فرهنگ بی‌خاصیت و مجیز گوی قدرت شود فاجعه برای فرهنگ بوجود آمده است.
مهرداد فرید با اشاره به روند ساخت فیلم بی‌تابی بی‌تا گفت: من ۴ ماه برای ساخت این فیلم درگیر گرفتن پروانه ساخت بودم و در این مدت به نشان دادن از هم گسیختگی و بی‌بندباری جنسی در فیلم متهم شدم و دچار تنگ نظریهای شدم که مستحقش نبودم.
وی ادامه داد: در فیلمهای من این قصه و روایت هستند که ساختار را به فیلم تحمیل می‌کنند اما من هرگز خودم را در یک وضعیت خاص و یک ژانر خاص محدود نمی‌کنم و اجازه می‌دهم سوژه‌ها و قصه‌ها به سمت من بیایند.
کارگردان فیلم بی‌تابی بیتا درباره بازی بازیگران فیلم گفت: من در این فیلم به بازیگران گفته بودم تا از بازی خود کم کنند زیرا نمی‌خواستم دچار سانتی مانتالیسم در فیلم شوم و سعی کردم از این سانتی مانتالیسم دور شوم.
وی ادامه داد: سادگی ویژه‌گی این فیلم است زیرا قصه فیلم ساده است و ما عمد داشتمی که قصه را ساده تعریف کنیم.
فرید؛ سینما را محلی برای طرح مسئله به شکل مستقیم نداست و افزود: کار فیلم و داستان ایجاد احساس در تماشاگر است مسائل اجتماعی را به صورت مستقیم باید در روزنامه‌ها مطرح کرد و کار سینما و ادبیات این است که داستان تعریف کند و در فیلم ما دنبال حل معضلات اجتماعی نیستیم.
حامد بهداد یکی از بازیگران فیلم نیز گفت: امروز ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به نظر می‌رسد مسخ شده است. امروز در جامعه به زنان ظلم می‌شود و زنان باید براساس قانون حقوق خود را مطالبه کنند.
وی ادامه داد: وقتی اقتصاد یک مملکت خراب می‌شود قشر متوسط جامعه از بین می‌رود. قشر متوسط جامعه یک پایش در محرومیت و یک پایش در بورژواست و هنرمند از طبقه بوژوا بوجود می‌آید و وقتی قشر متوسط از بین می‌رود هنرمند دیگر وجود ندارد.
بهداد با اشاره به شرایط روز جامعه گفت: مشکلات اقتصادی باعث شده امروز شاهد دزدی و کیف قاپی‌های بیشتری هستیم.
وی با اشاره به محتوای فیلم بی‌تابی بیتا گفت: اینکه در مطبوعات گفته می‌شود من بازی خوبی کردم یا بازی بدی داشتم طبیعت و بازی کار ماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز