خبرگزاری کار ایران

ناطق‌نوری در فرودگاه مهرآباد:

برکات انقلاب امروز در ایران و منطقه مشاهده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۷۸۹

می‌بینیم که انقلاب ما به یمن، سوریه، لبنان و عراق صادر شده است. / امروز لبنان و حزب‌الله لبنان عزت دارد و حزب‌الله و سیدحسن نصرالله حرکات بسیار زیبایی انجام می‌دهند.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با بیان اینکه برکات انقلاب اسلامی امروز در ایران و منطقه مورد مشاهده است، یادآور شد: بیرون از کشور ما عزت این انقلاب را می‌بینیم. چنانچه امروز لبنان و حزب‌الله لبنان عزت دارد و حزب‌الله و سیدحسن نصرالله حرکات بسیار زیبایی انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسمین علی اکبر ناطق نوری در مراسم گرامیداشت سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی که صبح امروز در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد برگزار شد، با اشاره به روزهای انقلاب اسلامی گفت: ‌ قبل از ورود امام(ره) به تهران، انقلابیون و رهبران انقلاب و مسئولان بالا نگران بودند و به ایشان می‌فرمودند که شما تشریف نیارید چراکه معلوم نیست بر سر هواپیمای شما چه بیاید.

وی با بیان اینکه نگرانی فوق‌العاده‌ای درباره ورود امام(ره) وجود داشت، اظهار داشت: امام(ره) با اتکا و اعتمادی که به خداوند داشتند، فرمودند من به ملتم قول دادم که در اولین فرصت بیایم و اگر قرار است بمانم بین ملت بمانم و اگر قرار است بمیرم بین ملت بمیرم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش نقش شهید بهشتی و شهید مطهری و مرحوم بازرگان در مراسم استقبال از امام(ره) تصریح کرد: وقتی امام(ره) می‌خواستند فرودگاه را ترک کنند و سوار ماشین شوند یکی از آقایان که از ملی‌گراها بودند و البته خیلی هم زحمت کشیده بودند چراکه هماهنگی با دولت آن موقع برای آمدن امام(ره) و فرودگاه با آنها بود، سوار ماشین بودند اما امام در لحظه سوار شدن به ایشان گفتند که تشریف بیاورید پایین و در واقع امام(ره) حواسشان جمع بود که از این فرصت هیچ‌کس احتمالا بهره‌برداری نکند.

ناطق نوری ادامه داد: خود ایشان جلو سوار شدند و مرحوم حاج احمد آقا نیز عقب نشستند و راننده هم آقای رفیق‌دوست بودند.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در ادامه خاطره خود از روز ورود امام خاطرنشان کرد: کمیته استقبال ما از امام ۷۰ هزار نفر عضو داشت ولی زمانی که ما به بهشت زهرا رسیدیم هیچ آشنایی را اطراف خود ندیدیم؛ در زمان ورود امام به بهشت زهرا آنقدر که مردم روی ماشین ریخته بودند رادیاتور ماشین سوراخ شده بود و از کار افتاده بود و من با داد و فریاد از مردم خواستند تا ماشین را تا دم هلی‌کوپتری که به آنجا آمده بود بیاورند.

وی افزود: چون درب راننده ماشین به سمت ورودی هلی‌کوپتر بود ناچار شدیم امام را از پشت فرمان به داخل هلی‌کوپتر ببریم و بالاخره هلی‌کوپتر در قطعه ۱۷ بهشت زهرا به زمین نشست و ما حتی مجبور شدیم امام را از زیر داربست‌ها عبور دهیم تا به جایگاه برسند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیچیدگی‌های برگزاری مراسم استقبال از امام گفت: آنقدر فشار جمعیت زیاد بود که من یک لحظه احساس کردم که امام را از دست دادیم ولی عنایت خداوند بود که دوباره ایشان را به جایگاه برگرداند و حتی حدود ۱۰ دقیقه حال امام نامساعد بود و حتی پای چشم ایشان نیز کبود شده بود. بالاخره امام را سوار آمبولانسی کردیم که برای شرکت نفت شهرری بود و به راننده گفتم هرطوری که هست و از روی هرکسی که رد می‌شوی باید از بهشت زهرا خارج شوی؛ بالاخره هلی‌کوپتر که ما را تعقیب می‌کرد در یکی از فرعی‌ها به زمین نشست و قرار شد دوباره امام را سوار هلی‌کوپتر کنیم ولی در همان فرعی نیز مردم هجوم آوردند و من مجبور شدم با سنگ و آجر مردم را از نزدیک شدن به هلی‌کوپتر منع کنم.

ناطق نوری با بیان اینکه ما در ادامه مسیر تصمیم گرفتیم که در بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی سابق و امام خمینی امروز بر زمین بنشینیم، گفت: وقتی هلی‌کوپتر وارد بیمارستان شد پرستارها و مسئولان بیمارستان به جلوی هلی‌کوپتر ریختند و در نهایت امام را سوار بر پژوی یکی از پزشکان کردیم و از بیمارستان خارج شدیم و در کوچه نزدیک آنجا که من پیکانم را پارک کرده بودم رفته و ۳ نفری به همراه حاج احمد آقا و امام به راه افتادیم.

رئیس مجالس چهارم و پنجم اضافه کرد: من گفتم که بیایید به منزل ما برویم ولی باز هم امام حواسشان جمع بود و گفتند نه ما به منزل آقای کشاورز از آشنایان برادرم می‌رویم؛ ما در خیابان دکتر شریعتی کنونی به دنبال منزل آقای کشاورز می‌گشتیم و بالاخره منزل ایشان را پیدا کردیم؛ جالب است که همه مسئولان آن زمان نمی‌دانستند که ما کجا هستیم و حتی از ساواک هم سوال کرده بودند که امام کجاست و آنها نیز گفته بودند که ما تا بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی رد آنها را داشتیم ولی بعد از آن دیگر نمی‌دانیم کجا رفتند.

وی با بیان اینکه برکات انقلاب اسلامی امروز در ایران و منطقه مورد مشاهده است، یادآور شد: بیرون از کشور ما عزت این انقلاب را می‌بینیم. چنانچه امروز لبنان و حزب‌الله لبنان عزت دارد و حزب‌الله و سیدحسن نصرالله حرکات بسیار زیبایی انجام می‌دهند.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری تاکید کرد: تمام این آوازه‌ها و برکات از برکت امام بزرگوارمان است و همچنین می‌بینیم که انقلاب ما به یمن، سوریه، لبنان و عراق صادر شده است.

ناطق نوری در پایان خاطرنشان کرد: خداوند ان‌شاء‌الله مقام معظم رهبری را برای ما محفوظ بدارد و ما را قدردان انقلاب بدارد و در این انقلاب ما را پایدار نگه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز