خبرگزاری کار ایران

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار و ریزگرد:

خشکسالی کانون‌های گرد و غبار در خوزستان را فعال کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۷۵۷

سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها و مراتع و وزارت نفت باید وظایف خودشان را در قدم اول با مالچ پاشی و کاشت درختان متناسب با وضعیت کنونی انجام دهند تا بتوان کمی از شدت این معضل کاست.

مدیر ملی مقابله با پدیده گردو غبار و ریزگرد در خصوص پدیده گردوغبار در چند روز گذشته در اهواز و برخی شهرهای خوزستان گفت: این میزان گرد و غبار و سرعت باد در چند سال گذشته استثنا و بی‌سابقه بوده است.


به گزارش ایلنا، ضیاالدین شعاعی مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار و ریزگرد با اشاره به جریانات باد در کشور گفت: بطور غالب بادهای کشور، از شمال به سمت جنوب و در امتداد مرزهای ایران از شمال خلیج فارس خارج می شوند.

وی افزود: این جهت باد در زمستان معکوس بوده و از جنوب به سمت شمال است اما حادثه سه شنبه در استان اهواز بصورتی غیر طبیعی و با سرعت بالای ۱۱ کیلومتر بر ساعت وارد جنوب خوزستان شد.

شعاعی با بیان اینکه خشکسالی کانون های گردو غبار در خوزستان را فعال کرده است، تصریح کرد: خشکسالی، عدم بارش باران و مساعد بودن زمین غباری استثنایی با میزان ۱۰۰۰۰ میکرون گرم بر متر مکعب ایجاد شد که در نوع خودش بی سابقه بوده است.

مدیرملی مقابله با پدیده گردو غبار و ریزگرد بیان کرد: به علت شرایط ابری آسمان کشور در چند روز گذشته، تشخیص دقیق منشا ریزگرد ها مشکل بود اما بررسی ها نشان داد بخشی از این گرد و غبار از عربستان و مقدار زیادی از آن منشا داخلی و از کانون های داخل ایران نشات گرفته است.

شعاعی خاطر نشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها و مراتع و وزارت نفت باید وظایف خودشان را در قدم اول با مالچ پاشی و کاشت درختان متناسب با وضعیت کنونی انجام دهند تا بتوان کمی از شدت این معضل کاست.

این مقام مسئول اضافه کرد: در جلسه ای که در این هفته با دستگاه های ذیربط برگزار خواهد شد برنامه های اجرای سال ۹۳ و ۹۴ را مرور و بررسی خواهیم کرد و برنامه های کوتاه مدتی برای خروج از این بحران را بررسی دقیق خواهیم کرد.

شعاعی خاطر نشان کرد: در صورت اجرای تصمیمات اتخاذ شده توسط دستگاه های ذیربط می توانیم این موضوع را در هیات دولت مطرح و بودجه مورد نظر اجرایی برنامه را تامین کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز