خبرگزاری کار ایران

ایوبی:

جشنواره امسال؛ جشن قدرت‌نمایی جوان ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۵۹

هنرمندان در گرماگرم سوت و کف‌ها و در میان سالن‌های پر شور و تشویق‌های بی‌امان بیمناک روزهای بی‌کس و تنهایی خویش‌اند. بیمناک روزگاری‌ که حتی از نام و نشان خویش گریزانند. روزگاری که تنها و تنها دنبال یک سقف هستند. و روزگاری که هیچکس آن‌ها را به جا نمی‌آورند.

رییس سازمان سینمایی جشنواره سی و سوم را جشن قدرت‌نمایی جوان ایرانی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امشب(۱۱ بهمن) با حضور علی جنتی وزیر ارشاد، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی و جمع کثیری از هنرمندان در برج میلاد تهران آغاز شد.

او ضمن تشکر از کسانی که این شب زیبا را رقم زدند؛ و ما را به تماشای شاهکارهای امسال سینما نشاندند؛ گفت: اگر آنچه دیدید حال شما را ذره‌ای بهتر کرده باشد؛ و شاد‌تر شده باشید؛ خستگی یک سال ما به در رفته است.

او ادامه داد: در عجبم از این مردمان که شادی را‌‌ رها کرده و غم را می‌پرستند. شادی چون آب روان هر کجا که می‌رود شکوفه عجبی بروید و غم چو سیلاب هر جا که رسد آن شکوفه را مرده کند.

ایوبی با بیان این مطلب که اگر شما شاد باشید؛ ما به آرزو‌هایمان رسیده‌ایم؛ افزود: امروز سینماگران برای سی و سومین بار شما مردم ایران و همه مردم جهان را به تماشا می‌خوانند. تماشا می‌خواهی بیا به اندرون من تماشا کن. جشنواره فجر سی و سه جشن خواستن است. جشن توانستن؛ جشن پیروزی رو ی باز بر سفره باز. جشن پیروزی لبخند بر اخم و قهر.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: به تماشا بنشینید؛ تا دریابید اندازه فاصله یک لبخند را و چه فاصله میمون و مبارکی. می‌بالیم به این فاصله با دیگران. سینمای ایران دستش پر است؛ از لبخند به زندگی پر از خلاقیت. جشنواره امسال جشن قدرت نمایی جوان ایرانی است.

ایوبی بر این اعتقاد است که؛ سالی که گذشت؛ گذشت با تمام فراز‌ها و فرود‌هایش؛ با تمام تلخی‌ها و پیچیدگی‌هایش با تمام حرف‌ها حدیث‌هایش. با این همه سال ۹۳ را سال سلام به سینما می‌دانیم. سال هجوم مردم به سینما. سلام به صنعت دیجیتال. سلام به سرمایه‌گذاران. سلام به سالن‌های باشکوه. سلام به گیشه‌ها؛ به مردم. سلام به اقتصاد سینما.

وی خطاب به وزیر کار گفت: خود نیک می‌دانید که تولید سینمایی کاری شوق انگیز و گروهی است. ده‌ها نفر هفته‌ها و ماه‌ها می‌کوشند؛ در اوج همراهی و همدلی و میوه کارشان می‌شود؛ لبخند، اندیشه، فرهنگ تحکیم بنیان خانواده و انتقال ارزش‌ها. این خانمان زیبایی؛ اما با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: هنرمندان در گرماگرم سوت و کف‌ها و در میان سالن‌های پرشور و تشویق‌های بی‌امان بیمناک روزهای بی‌کس و تنهایی خویش‌اند. بیمناک روزگاری‌ که حتی از نام و نشان خویش گریزانند. روزگاری که تنها و تنها دنبال یک سقف هستند. و روزگاری که هیچ کس آن‌ها را به جا نمی‌آورند. برای آن روز اهالی فرهنگ فکری کنیم؛ اگر می‌خواهیم این جوان‌ها بشکوفند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز