خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد:

در دهه فجر ۹۲۰طرح با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۲ میلیارد تومان در لرستان بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۲۰

این پروژه‌ها مربوط به ۲۹ دستگاه‌ اجرایی استان است که بیشترین آنها مربوط به شرکت مخابرات لرستان است اما از لحاظ وزنی اعتبار پتروشیمی با ۲۳۰ میلیارد تومان از همه پروژه‌ها بالاتر است.

استاندار لرستان گفت: با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۲ میلیارد تومان در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند عصر امروز در نشست با خبرنگاران در خرم‌آباد ضمن تبریک رسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: ‌ در سال جاری به مناسبت دهه فجر ۹۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۲ میلیارد تومان در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: در سال ۹۲،۴۱۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴۵ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری رسید که این نشان می‌دهد امسال بهره‌برداری از پروژه‌ها نسبت به سال گذشته ۱۲۲ درصد رشد داشته است.

بازوند‌ با بیان اینکه از نظر حجم ریالی اعتبار پروژه‌های امسال نسبت به سال گذشته ۷۲۰ درصد افزایش دارد، اظهار داشت: ‌این در حالی است که ۴ هزار و ۷۳ نفر با بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر امسال صاحب شغل می‌شوند.

وی با بیان اینکه با ‌پروژه‌های دهه فجر ‌سال گذشته ۴۷۱ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفت، گفت: آمار امسال از این نظر نسبت به سال گذشته ۷۶۲ درصد رشد داشته است.

بازوند با اشاره به اینکه ۴۸ پروژه از این پروژه‌ها مربوط به شهرستان دور‌ود، ۲۱۴ خرم‌آباد، ۶۳ کوهدشت، ۵۱ سلسله، ۸۷ الیگودرز و ۶۱ پروژه آن مربوط به پلدختر است، ادامه داد: در دهه فجر امسال ۷۲ پروژه در شهرستان دلفان، ۱۹ پروژه دوره چگنی، ۲۰۸ پروژه در شهرستان بروجرد، ۷۶ ازنا و ۲۱ پروژه آن مربوط به شهرستان رومشکان است.

استاندار لرستان یادآور شد: این پروژه‌ها مربوط به ۲۹ دستگاه‌ اجرایی استان است که بیشترین آنها مربوط به شرکت مخابرات لرستان است اما از لحاظ وزنی اعتبار پتروشیمی با ۲۳۰ میلیارد تومان از همه پروژه‌ها بالاتر است.

بازوند تصریح کرد: در دهه فجر امسال دو سد ایوشان و مروک به بهره‌برداری می‌رسد که ایوشان با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار و ملوک ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از مهمترین پروژه‌های این ایام هستند.

استاندار لرستان ادامه داد: حجم آبی سد ایوشان ۵۲ میلیون متر‌مکعب و موجودی آب آن ۲۳ میلیون متر‌مکعب است این در حالی است که تا پایان سال جاری از نظر موجودی آبی به این سد اضافه‌ می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سد مروک حجم آبی آن ۵۵ میلیون متر‌مکعب است که موجودی الان آن ۲۱ میلیون متر‌مکعب است.

این مسئول اضافه کرد: ۵۶ درصد اعتبارات سد ایوشان در سال ۹۲ و ۹۳ تامین اعتبار شده است که این نشان می‌دهد بیشترین اعتبارات این پروژه در دولت یازدهم اختصاص داده شده است.

بازوند ادامه داد: ۴۷ درصد کل اعتبارات سد مروک طی این سه سال بوده است که میانگین ساخت هر کدام از این پروژه‌ها ۱۰ سال است اما در روز دوشنبه هفته جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور این دو سد به بهره‌برداری می‌رسد که این خود نشان از توجه ویژه دولت به مناطق محروم دولت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز