خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی؛

بارش ها طی روز جاری در برخی از نقاط کشور ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۶۵

براساس نقشه های پیش یابی و تصاویرماهواره ای با ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی از نقاط طی روزجاری در شمال شرق، دامنه های شرقی البرز، شرق دریای خزر و برخی نقاط استانهای بوشهر و فارس همچنان شاهد بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف خواهیم بود.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویرماهواره ای با ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی از نقاط طی روزجاری در شمال شرق، دامنه های شرقی البرز، شرق دریای خزر و برخی نقاط استانهای بوشهر و فارس همچنان شاهد بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، این سازمان تصریح کرده بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد به تدریج از اواخر وقت امروز این سامانه از کشور خارج می شود و همزمان با آن وزش باد شدید در نیمه شرقی و در استانهای سمنان، تهران، قم و اصفهان دور از انتظار نیست.

براساس این گزارش، از روز یکشنبه تا سه شنبه این هفته جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما درغالب مناطق کشور خواهیم داشت و از دوشنبه شب و روز سه شنبه نیز وزش باد جنوبی شدید در استانهای اردبیل و گیلان قابل پیش بینی است، ضمن اینکه خلیج فارس نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه مواجی خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به میزان بارش ها طی روز گذشته، گفت: طی روز گذشته باران در تهران به ۵.۲ میلی متر و در کرج ۳.۸ میلی متر بود و بیشترین حجم بارش های باران نیز با ۵۷.۸ میلی متر در مریوان بوده است.

احد وظیفه در خصوص وضعیت هوای تهران نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود ۱۲ درجه بالای صفر رسیده، رطوبت نسبی هوا حدود ۳۵ درصد، سرعت وزش باد ۴۰ کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران نیز بین ۳ تا ۱۲ درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

به گفته وی، کمینه و بیشینه هوای تهران فردا به ۳تا ۱۲ درجه بالای صفر می رسد و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز دوشنبه این هفته بین ۵ تا ۱۳ درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان پایتخت در این روز صاف و در اواخر وقت با افزایش ابر قابل پیش بینی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز