خبرگزاری کار ایران

انجام مطالعه تعیین حریم در تالاب‌های میان‌کاله و پریشان

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۵۹

اگر منابع اعتباری این موضوع به‌موقع تامین شود، مطالعه تعیین حریم تمامی تالاب‌های کشور تا پایان برنامه ششم در کشور به پایان خواهد رسید.

مدیرکل دفتر مهندسی سواحل و رودخانه‌های شرکت مدیریت منابع آب ایران از انجام مطالعه تعیین حریم در تالاب‌های میان‌کاله، ارژنگ و پریشان خبر داد.


به گزارش ایلنا، غزال جعفری اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۵۰ پهنه آبی با حدود سه‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر محیط تالابی در کشور وجود دارد که تا سال ۶۱ و تصویب قانون توزیع عادلانه آب، وزارت کشاورزی متولی اصلی تالاب‌ها بود اما با تصویب این قانون، وزارت نیرو نیز در این موضوع وارد شد.


وی با بیان اینکه تا مدت‌ها برای موضوع حفاظت تالاب اعتباری وجود نداشت، ادامه داد: در سال ۸۸ یک ردیف اعتباری دو میلیارد ریالی برای حفاظت از تالاب‌ها اختصاص یافت و کماکان بیشتر از هشت میلیارد ریال برای این موضوع اختصاص نیافته است.


جعفری از انجام ۱۰۸۰ کیلومتر مطالعه تعیین حریم تالاب‌ها در کشور خبر داد و افزود: این مطالعه‌ها در تالاب گاوخونی، طشک و بختگان، تالاب انزلی و برخی تالاب‌های کوچک در کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و گلستان انجام شده و در تالاب پریشان نیز در دست انجام است.


وی از آغاز مطالعه تعیین حریم در تالاب‌های میان‌کاله، ارژنگ و پریشان خبر داد و افزود: مطالعه این تالاب‌ها در برنامه سال آینده قرار دارد و اگر منابع اعتباری این موضوع به‌موقع تامین شود، مطالعه تعیین حریم تمامی تالاب‌های کشور تا پایان برنامه ششم در کشور به پایان خواهد رسید.


جعفری ادامه داد: برای بحثحفاظت، احیا و حفظ کیفیت تالاب‌های کشور نیازمند یک کار منسجم و هماهنگ در سطح وزارت نیرو است، چراکه در این موضوع ابعاد مختلفی همچون احیا و آزادسازی زمین‌ها، مدیریت پساب، حقابه زیست‌محیطی و عوامل فنی و هیدرولوژیکی مطرح است که نیازمند یک برنامه جامع و منسجم است.


وی تصریح کرد: تاکید ما در بحثتالاب و رودخانه، نگاه به این منابع به‌صورت یک مجموعه به‌هم پیوسته است، چراکه چنین نگاهی از بروز اتفاق‌هایی همچون دریاچه ارومیه جلوگیری خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز