خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران ذوب آهن اردبیل مقابل ساختمان استانداری

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۳۳

«کارفرما به بهانه اینکه تولید در این واحد صنعتی توجیه اقتصادی ندارد فعالیت این کارخانه را از اردیبهشت ماه سال جاری متوقف کرده است و هم اکنون ۲۵۰ نفر از کارگران این کارخانه بلاتکلیف هستند.»

نزدیک به ۱۰۰ کارگر کارخانه ذوب آهن اردبیل در اعتراض به تعویق ۸ ماه حقوق و نامشخص بودن وضعیت شغلی‌شان صبح امروز مقابل ساختمان استانداری اردبیل تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه ذوب آهن اردبیل گزارش دادند، کارفرما به بهانه اینکه تولید در این واحد صنعتی توجیه اقتصادی ندارد فعالیت این کارخانه را از اردیبهشت ماه سال جاری متوقف کرده است و هم اکنون ۲۵۰ نفر از کارگران این کارخانه بلاتکلیف هستند.

به گفته کارگران، آنان علاوه بر دریافت نکردن ۸ ماه حقوق مربوط به ماهای اردیبهشت، خرداد، مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذر و دی ماه به همراه حق عیدی سال ۹۲ را هم دریافت نکرده‌اند.

کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل همچنین پیش از این از اخراج چند تن از نمایندگان کارگری این کارخانه به دلیل پی گیری مطالبات صنفی همکاران‌شانخبر داده بودند. آنان می‌گویند سه تن از اعضای انجمن‌صنفی کارگران به نام‌های «مقصود محجوری»، «حسن رونقی» و «اصغر بابا‌زاده» از مهر تا اسفند ماه سال گذشته به دلیل انجام وظیفه قانونی‌شان اخراج شده‌اند.

به ادعای کارگران، در اعتراض صبح امروز که با دخالت ماموران انتظامی حوالی ظهر امروز خاتمه یافت مسئولان استانداری به کارگران گفتند این کارخانه متعلق به بخش خصوصی است و ما زورمان به آنان نمی‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز