خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

تفاهم با اقلیم کردستان عراق برای صادرات مرغ و تخم مرغ

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۰۴

توافقات خوبی با اقلیم کردستان در زمینه‌های مسائل مختلف آموزشی و همکاری‌های علمی و اجرایی به عمل آورده‌ایم و مسائل مختلفی در مورد مبادلات بازرگانی بین ایران و کردستان بیان شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: روابط ایران و عراق در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی رو به گسترش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود حجتی امروز مراسم دیدار با عبدالستار مجید قادر وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان عراق گفت: توافقات خوبی با اقلیم کردستان در زمینه‌های مسائل مختلف آموزشی و همکاری‌های علمی و اجرایی به عمل آورده‌ایم و مسائل مختلفی در مورد مبادلات بازرگانی بین ایران و کردستان بیان شده است.

وی افزود: روابط ایران و عراق در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی رو به گسترش است.

حجتی در مورد کشت فراسرزمینی در اقلیم کردستان عراق بیان داشت: صحبتی دراین مورد نشده و این موضوع بعید است.

وی بیان داشت: توافقات خوبی با اقلیم کردستان در زمینه‌های مسائل مختلف آموزشی و همکاری‌های علمی و اجرایی به عمل آورده‌ایم و مسائل مختلفی در مورد مبادلات بازرگانی بین ایران و کردستان بیان شده است.

وی افزود: زمانی ما در زمینه مرغ، لبنیات و گوشت قرمز وارد کننده بودیم ولی امروز صادر کننده مرغ و لبنیات هستیم و امیدواریم در زمینه گوشت قرمز هم در سال‌های آینده به نتایج مهمی دست پیدا کنیم، در زمینه صادرات تخم مرغ و گوشت مرغ با قالیم کردستان عراق تفاهم کلی داریم و هیچ گونه مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

حجتی باشاره به برخی ویژگی‌ها و توانایی‌های کشاورزی در کشور گفت: کشاورزی جمهوری اسلامی ایران دوره گذار را پیش رو دارد و از کشاورزی سنتی به مدرن و از سوی کشاورزی سنتی به مدرن رو به حرکت است.

وی افزود: به عنوان مثال در تولید پروتئین حیوانی شاهد موفقیت‌هایی هستیم و بر خلاف دیروز که یکی از واردکننده‌های گوشت مرغ و شیرخشک بودیم، امروز شرایطی پیدا کرده‌ایم که در اغلب موارد صادرکننده شویم.

وی در مورد دامداری‌های مدرن و شبکه‌های زنجیره‌ای رو به گسترش آن اشاره کرد و گفت: در این زمینه هم پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و امیدواریم تراز گوشت قرمز در آینده‌ای نزدیک به حالت تعادلی و مثبت برسد.

حجتی با اشاره به وضعیت خوب باغداری و تولیدات آن بیان داشت: با توجه به یافته‌هایی در مراکز و موسسات داخلی و خارجی توانسته‌ایم باغات را مدرن کنیم و در اغلب محصولات باغی صادرکننده هستیم.

وی افزود: عمده محصولاتی که امروز برای صادرات عرضه می‌کنیم پسته، زعفران، کشمش، سیب درختی، انار و بادام است و با تکیه بر آخرین دستاوردهای علمی توانسته‌ایم باغ‌های مدرن را در گوشه و کنار کشور ایجاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز