خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام عالی در نوزدهمین جلسه اخلاق نظارت و بازرسی:

علامت نفوذ شیطان در جان انسان‌ها بی‌توجهی به مسائل معنوی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۹۴

خیلی‌ها بودند که شاگرد اول مکتب دین‌داری بودند ولی همان‌ها در برهه دیگری از زندگی سقوط کرده و بسیار بد شدند. این افراد کسانی بودند که نه‌تنها کسی باورش نمی‌شد بلکه بعضاً حتی خودش هم باورش نمی‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در نوزدهمین جلسه اخلاق نظارت و بازرسی که همزمان با ولادت امام حسن عسکری(ع) در حسینیه سازمان برگزار شد، با بیان اینکه باید دائم از خدا طلب عاقبت‌بخیری کرد، گفت: خیلی‌ها بودند که شاگرد اول مکتب دین‌داری بودند ولی همان‌ها در برهه دیگری از زندگی سقوط کرده و بسیار بد شدند. این افراد کسانی بودند که نه‌تنها کسی باورش نمی‌شد بلکه بعضاً حتی خودش هم باورش نمی‌شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نمونه‌های تاریخی که به‌رغم داشتن سوابق دین‌داری بسیار سقوط کرده‌اند، گفت: زبیر در تمام جنگ‌ها همراه با پیامبر(ص) بود و بعد از رحلت پیامبر(ص) هم پشت امیرالمؤمنین(ع) را خالی نکرد. زبیر تنها کسی بود که وقتی دست امیر را بسته و به مسجد می‌بردند، شمشیر کشید و از حضرت امیرالمؤمنین(ع) دفاع کرد. او همچنین در تشییع جنازه حضرت زهرا(س) که خصوصی‌ترین افراد حاضر بودند، حضور داشت؛ کسی بود که در غربت امیرالمؤمنین(ع) او را تنها نگذاشته بود. ولی در نهایت دیدید که چگونه سقوط کرد و روزی همین زبیر در مقابل امیرالمؤمنین(ع) در جنگ جمل ایستاد و از سردمداران این جنگ بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه آدم‌هایی که خراب می‌شوند، اکثرشان به‌تدریج خراب می‌شوند، افزود: علامت نفوذ تدریجی شیطان در جان و زندگی انسان‌ها این است که انسان نسبت به مسایل معنوی بی‌حال و بی‌اشتها می‌شود. کسی که اکثر اوقاتش نسبت به مسایل معنوی بی‌اعتنا است، او مریض است. اگر مداوا نکند مرحله دوم که مرحله پیشرفته نفوذ شیطان در جان است رخ می‌دهد که شک در داشته‌ها و اعتقادات است. مرحله بعد سوءظن نسبت به باورها است. اگر خدایی نکرده بازهم مداوا صورت نگرفت، مرحله بعدی نفوذ شیطان در جان، کفر است. این باطن جایی خود را بیرون می‌ریزد. آدم همیشه نمی‌تواند حفظ ظاهر کند و قطعاً خود را جایی بیرون می‌ریزد که عموماً دم مرگ است. دم مرگ دیگر، افراد ملاحظه کسی را نمی‌کنند و آنجا است که خود را بیرون می‌ریزد و لذا آنجا است که آدم دین‌دار کفر می‌گوید.

وی با بیان اینکه سرعت سقوط آدم‌ها در آخرالزمان زیاد می‌شود، گفت: در آخرالزمان عوامل لغزش زیاد می‌شود. باید بدانیم که سابقه جبهه و جنگ هیچ کدام‌یک از ما از زبیر بیشتر نیست. سوابق عبادت هیچ کدام‌یک از ما بیشتر از شیطان نیست که سقوط کرد. انسان باید هر چه زودتر خود را لایروبی کند چراکه جایی عیوب انسان سرباز می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز