خبرگزاری کار ایران

مجری طرح تفکیک آب شرب و بهداشتی منطقه پایلوت در گفت‌وگو با ایلنا:

تفکیک آب شرب و بهداشتی تا اطلاع ثانوی منتفی است / وزارت بهداشت مجوز نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۷۲

مقرر شده بود که با کارتی شدن و یا تامین آب شرب بوسیله بطری ۴۹ درصد از مبلغ قبوض شهروندان کاهش یابد و به ازای هر لیتر آب شربی که خریداری می‌کنند ۱۰ تومان باید بپردازند.

مجری طرح تفکیک آب شرب و بهداشتی منطقه پایلوت در شهر مشهد با اشاره به اینکه مقرر شده بود که با کارتی شدن و یا تامین آب شرب بوسیله بطری ۴۹ درصد از مبلغ قبوض شهروندان کاهش یابد، گفت: وزارت بهداشت با اعلام غیر استاندارد بودن اجرای طرح تفکیک را متوقف و به تعویق انداخت.

محمد محمدزاده مجری طرح تفکیک آب شرب و بهداشتی منطقه پایلوت در شهر مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در توضیح چگونگی طرح جداسازی آب شرب و بهداشتی گفت: مطالعات طرح یاد شده از سال ۹۱ شروع شد و کل شهر مشهد در محدوده طرح و اطراف حرم بعنوان پایلوت انتخاب شد.

وی ادامه داد: محدوده طرح ۳۷ هکتار با ۱۳۴۰ مشترک که شامل ۴۳۵ اشتراک خانگی ۲۷۳ مهمانپذیر و هتل ۴۹۲ اشتراک تجاری است و جمعیت ساکن در محل طبق آمار سال، ۹۰،۲۱۶۰ نفر ثابت بوده است و قابلیت پذیرش ۸۵۰۰۰ زائر را نیز دارد.

محمدزاده تصریح کرد: در حال حاضر۸۵ درصد مصرف آب منطقه توسط مهمانپذیر‌ها و هتل‌ها انجام می‌شود لذا اگر۳۰۰ متر مکعب آب در این محدوده مصرف شود این اولویت وجود دارد که مصرف شرب به سمت بطری شدن برود.

وی با بیان اینکه زائرین ۱۰ برابر بیشتر از دیگر ساکنین آبی که از طریق شبکه ارسال می‌شود را جهت بهداشت مصرف می‌کنند، اظهار داشت: طبق محاسبات مصرف آب شرب در این منطقه ۳۰۰ متر مکعب در شبانه روز است و بر اساس پیمایش منطقه‌ای در محدوده‌ای که بعنوان پایلوت انتخاب شده بیشتر آب مصرفی که قابلیت مصرف شرب دارد جهت بهداشت مصرف می‌شود لذا لازم بود که به سمت تفکیک رفته و به این نحو از مصرف بی‌رویه آب تصفیه شده جلوگیری و هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: طرح تفکیک از سوی شرکت مهندسی آبفا، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی مورد تائید قرار گرفت و کلیات آن در کارگروه مختلف کمیته آب پدافند غیرعامل مطرح و مورد تصویب قرار گرفت اما مرکز بهداشت در حال حاضر عدم وجود استاندارد را مطرح کرده که در حال بررسی است در حالی که محدوده طرح کاملا ایزوله است شبکه‌ها کاملا تست شده و خطوط انتقال و چاههای تامین آب بهداشتی تماما بررسی شده است.

وی تصریح کرد: مقرر شده بود که با کارتی شدن و یا تامین آب شرب بوسیله بطری ۴۹ درصد از مبلغ قبوض شهروندان کاهش یابد و به ازای هر لیتر آب شربی که خریداری می‌کنند ۱۰ تومان باید بپردازند.

مجری طرح تفکیک آب اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به اینکه وزارت بهداشت نبود استاندارد را اعلام کرده فعلا طرح متوقف شده اما اگر اجازه دهند ما آمادگی اجرای طرح را داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز