خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از بررسی درآمد سالن‌های اختصاص یافته به جشنواره فیلم فجر؛

آیا درآمد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی جشنواره محقق می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۶۳

مجموع درآمد ۲۵ سالن در یک سانس نمایش فیلم بدون تخفیفات دانشجویی و با حداکثر سقف درآمدزایی؛ ۵۶ میلیون تومان خواهد بود. این رقم در طول روز به ۲۲۴ میلیون و در ۱۱ روز حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

به‌طور کل ۲۵ سالن در ۱۱ روز برگزاری جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه را برای عموم نمایش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در طول برگزاری جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر؛ فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه این جشواره در ۱۴ سینما و ۲۵ سالن برای عموم به نمایش درمی‌آید. تعداد صندلی‌های این سالن‌ها در مجموع حدود ۷۱۳۵ عدد است. همچنین این سینماهای منتخب در ۳ گروه تقسیم‌بندی شده‌‌اند و بهای بلیت آن‌ها بین ۵ هزار تا ۹ هزار تومان متغیر است.

سینما کوروش با ۵ سالن و هزار صندلی، جوان یک سالن و ۱۶۵ صندلی، زندگی یک سالن و ۲۰۰ صندلی، آزادی ۵ سالن و۱۴۰۰ صندلی، فرهنگ ۲ سالن و ۲۵۰ صندلی، ملت ۴ سالن و ۹۲۰ صندلی و ماندانا با یک سالن و ۲۰۰ صندلی؛ سینماهای گروه یک مردمی هستند. این سالن‌ها که جز سالن‌های درجه یک پایتخت هستند با ۹ هزار تومان بهای بلیت گیشه بالاترین بهای بلیت را دارند. البته این بها حداکثر بها است و برای دانشجویان تخفیفی ۲۰ درصدی درنظر گرفته شده است. مجموع صندلی‌های این گروه ۴۱۴۵ عدد است که درآمد آن‌ها در یک سانس حدود ۳۷ میلیون، در یک روز حدود ۱۴۹ میلیون و درطول ۱۱ روز جشنواره یک میلیارد و ۶۴۱ میلیون خواهد بود.

حداکثر قیمتی که برای پکیج یک سری بلیت برای تماشای ۱۱ فیلم مشخص شده ۹۹ هزار تومان و حداقل قیمت که با تخفیف دانشجویی است ۷۷ هزار تومان است.

گروه دوم نیز در اختیار سینما استقلال با یک سالن و ۶۰۰ صندلی، شکوفه یک سالن و ۳۵۰ صندلی، سروش یک سالن و ۳۵۰ صندلی، فلسطین یک سالن و ۶۰۰ صندلی، ۴ سو یک سالن و ۳۳۰ صندلی است. بهای بلیت این گروه ۷ هزار تومان است؛ که درآمد یک سانس آن‌ها حدود ۱۵ میلیون تومان، در یک روز ۶۲ میلیون تومان و در طول ۱۱ روز برگزاری جشنواره فیلم فجر حدود ۶۸۶ میلیون تومان است.

حداکثر قیمتی که برای پکیج یک سری بلیت برای تماشای ۱۱ فیلم مشخص شده ۷۷ هزار تومان و حداقل قیمت که با تخفیف دانشجویی است ۵۵ هزار تومان است.

تعداد سالن‌ها در گروه سوم محدود به ۳ سالن در سینماهای تماشا، راگا و کیان است؛ که مجموع تعداد صندلی‌های آن‌ها حدود ۸۷۵عدد است. از آن‌جایی که مبلغ بلیت گیشه در این گروه ۵ هزار تومان تعیین شده است؛ کل فروش این ۳ سالن در یک سانس حدود ۴ میلیون تومان، در یک روز ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در کل ۱۱ روز جشنواره ۱۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

حداکثر قیمتی که برای پکیج یک سری بلیت برای تماشای ۱۱ فیلم مشخص شده ۴۴ هزار تومان و حداقل قیمت که با تخفیف دانشجویی است ۳۳ هزار تومان است.

بر اساس پیش فرض‌هایی که در بالا مطرح شد با فرض اینکه صندلی خالی در سالن‌های سینما وجود نداشته باشد؛ مجموع درآمد این ۲۵ سالن در یک سانس نمایش فیلم ۵۶ میلیون تومان خواهد بود، این رقم در طول یک روز به ۲۲۴ میلیون و در کل ۱۱ روز جشنواره فیلم فجر حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود. این رقم بدون تخفیفات دانشجویی و حداکثر سقف درآمدزایی را نشان می‌دهد.

در صورتی‌که تخفیفات دانشجویی را در این محاسبات لحاظ کنیم حدود ۲۰ درصد از این رقم کاسته خواهد شد.

نمایش فیلم‌ها برای خبرنگاران در برج میلاد و برای ۲۹ صنف سینمایی در دو سینمای سپیده و آفریقا است؛ که یک سینما به تهیه‌کنندگان اختصاص دارد و این تبعیض نارضایتی سالن‌داران را به دنبال داشته است. همچنین خانه هنرمندان کارت‌های رایگانی برای موزه سینما و خانه هنرمندان را در اختیار اهالی سینما قرار می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز