خبرگزاری کار ایران

استرالیا یک - کره‌جنوبی صفر؛

دروازه‌ کره‌ بالاخره فرو ریخت / کانگوروها یک‌نیمه تا فتح جام

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۵۹

در ثانیه‌های پایانی لونگو، پشت محوطه جریمه کره‌ صاحب توپ شد و با یک شوت ناگهانی توپ را در کنج دروازه حریف جا داد تا دروازه‌ کره‌جنوبی بالاخره در این جام باز شود.

نیمه نخست دیدار پایانی جام ملت‌های آسیا با نتیجه یک بر صفر به سود استرالیا به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار فینال جام ملت‌های آسیا، بین تیم‌های استرالیا و کره‌جنوبی از ساعت ۱۲:۳۰ امروز(شنبه ۱۱ بهمن‌) با قضاوت علیرضا فغانی از ایران در ورزشگاه سیدنی آغاز شد که ۴۵ دقیقه نخست را کانگوروها به سود خود رقم زدند تا یک نیمه تا فتح جام شانزدهم فاصله داشته باشند.

ترکیب تیم استرالیا:مت رایان، ایوان فرانیچ، مت اسپیرانوویچ، ترنت سانیسبری، جیسون دیویدسون، ماسیمو لوانگو، مایل جندیناک(کاپیتان)، مارک میلیگان، روبی کروز، تیم کیهیل و مت لکی

ترکیب تیم کره جنوبی:کیم جین هئون، چا دو ری، کواک تائه هوی، کیم یونگ گوون، کیم جین سو، کی سونگ یئونگ(کاپیتان)، پارک جو هو، جانگ هیون سو، نام تائه هی، سون هئونگ مین و لی جئونگ هیو

درحالیکه انتظار می‌رفت، استرالیا با استفاده از شرایط میزبانی بازی را از ابتدا در دست بگیرد، این کره‌ای‌ها بودند که در دقایق ابتدایی توپ را بهتر در زمین به گردش درآوردند و چند موقعیت هم روی دروازه حریف ایجاد کردند.

دقیقه ۶ پارک جو هو در نزدیکی‌های محوطه جریمه توپ را از فرانیچ عبور داد، اما مدافع استرالیایی او را با خطا متوقف کرد تا فغانی خیلی زود دست به کارت شود و نخستین اخطار دیدار فینال نصیب بازیکنان میزبان شود. ۲ دقیقه بعد استرالیا ضربه‌ای ایستگاهی چسبیده به خط محوطه جریمه کره‌جنوبی به دست آورد. جندیناک پشت این توپ قرار گرفت، اما ضربه محکم کاپیتان استرالیا با فاصله کمی از بالای دروازه جیون هئو به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴ کواک تائه هیو می‌توانست روی یک ضربه ایستگاهی دیگر دروازه رایان را باز کند، اما ضربه سر مدافع پیش‌تاخته کره‌ای‌ها از کنار دروازه به اوت رفت.

از دقیقه ۳۰ به بعد استرالیا سعی کرد با حضور کیهیل و کروسه در مرکز زمین، میدان‌داری کند اما کره‌ای‌ها بازهم در دقایق پایانی نیمه اول بازی بهتری به نمایش گذاشتند. دقیقه ۳۷ هون سیون مین روی یک سانتر از جناح چپ با ضربه سر دروازه استرالیا را تهدید کرد اما این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. یک دقیقه بعد، چا دو ری در متن یک حمله قرار گرفت وبعد از یک اورلب، توپ را مجدداً برای مین فرستاد اما ضربه مهاجم کره که در شرایط نامتعادلی هم به توپ زده شد، با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۲ فغانی با اعلام خطای جیسون داویدسون، چسبیده به خط محوطه جریمه، ضمن دادن کارت زرد به او، یک ضربه آزاد هم به سود کره‌ اعلام کرد که ضربه آرام سونگ‌ یئونگ را رایان به راحتی کنترل کرد.

در ثانیه‌های پایانی لونگو، پشت محوطه جریمه کره‌ صاحب توپ شد و با یک شوت ناگهانی توپ را در کنج دروازه حریف جا داد تا دروازه‌ کره‌جنوبی بالاخره در این جام باز شود. این نیمه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود میزبان به پایان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز