خبرگزاری کار ایران

مستند «بختک» رونمایی شد

کد خبر : ۲۴۷۴۳۳

مستند بختک به کارگردانی محمد کارت سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماه ساعت ۱۳ در سالن اصلی برج میلاد کاخ جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

نشست خبری و رونمایی فیلم مستند «بختک» که در بخش مسابقه فیلم‌های مستند سینمایی سی و سومین جشنواره فیلم فجر شرکت دارد، با حضور رامبدجوان تهیه‌کننده و محمد کارت کارگردان این فیلم در خانه هنر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد کارت گفت: «بختک» و «خونمردگی» یک فریاد است از محمد کارت و قشری که درآن بزرگ شده است. کاراکترهای این دو فیلمهمگی مردمانی شریف اما قربانی شرایط هستند، آن‌ها با توجه به استعدادی که محیط در به بارآوردن نابه سامانی و تخریب دارد می‌توانستند موقعیت بدتری را برای خود رقم بزنند اما به واسطه‌‌ همان شرافت وا نمی‌دهند و سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

کارت افزود: «بختک» و «خونمردگی» تحلیلی است از مسائلی که من می‌شناسم و درکشان کرده‌ام. کمبودهایی که همیشه در طبقه جنوب شهری احساس کرده‌ام را در رسانه‌ای مثل سینمای مستند به تصویر کشیده‌ام. ما تلاشمان را کرده‌ایم تا با ابزار و زبان سینما روایتی پر کشش از تلاطم زندگی کاراکتر‌هایمان بسازیم. از این رو قواعد درام و کاراکتر‌پردازی در ساختار رعایت شدهاست. معتقدم حتی یک گفتگوی ساده نیز باید روایت داشته باشد چراکه در غیر این صورت ارتباط گوینده و شنونده منفک می‌شود. پسدر تولید هر اثر هنری نیز باید به ساختار روایی دقت شود تا بتواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.

رامبد جوان نیز گفت: من ازاین همکاری بسیار خوشحالم و بیشتر به این دلیل حالم خوب است که اثری تولید شده که می‌توانیم به آن افتخار کنیم. اصولا همیشه به این فکر می‌کنم که چه اتفاقی می‌افتد که یک کار هنری اثرگذار می‌شود. شکل مستند آنقدر تاثیرگذار است که ما باور می‌کنیم چیزی ساختگی نیست و در حال تماشای واقعیت

مستند سینمایی «بختک»، زندگی خصوصی تعدادی از زنان جنوب شهر شیراز را به تصویر می‌کشد. از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به: سعید کشاورزی به عنوان تصویربردار، مهدیکارت صدابردار، اسماعیل علیزاده تدوینگر، فرهاد قدسی اصلاح نور و رنگ، اشکان فتحی دستیار تولید و رضا می‌رمحرابی مدیرروابط عمومی، اشاره کرد.

این فیلم سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماه ساعت ۱۳ در سالن اصلی برج میلاد کاخ جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز