خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت:

زائران از ماسک در ایام عمره مفرده استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۲۳

از آنجایی که زائران سایر کشورها با فرهنگ ها و آداب مختلف در عمره حضور دارند، احتمال سرایت بیماری ها بویژه بیماری های تنفسی در مکه و مدینه بسیار زیاد است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ضمن تاکید بر رعایت بهداشت فردی از سوی زائران گفت: توصیه ما به زائران این است برای پیشگیری از بروز بیماری در حرم ها بویژه در زمان‌های شلوغی از ماسک استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ازدحام و فشردگی جمعیت زایران در مسجد النبی(صلی الله علیه واله) و مسجدالحرام را یکی از علت های ابتلا و سرایت بیماری های تنفسی و سرماخوردگی دانست.

وی با اشاره به اینکه سرماخوردگی و بیماری های تنفسی بیشترین علت مراجعه زائران به مراکز درمانی است، گفت: از آنجایی که زائران سایر کشورها با فرهنگ ها و آداب مختلف در عمره حضور دارند، احتمال سرایت بیماری ها بویژه بیماری های تنفسی در مکه و مدینه بسیار زیاد است.

وی ضمن تأکید بر رعایت بهداشت فردی از سوی زائران گفت: در این فصل آب و هوای مدینه منوره بسیار متغیر است و زائران زمانی که برای اقامه نماز صبح و زیارت بقیع صبح ها به حرم مشرف می شوند، با هوا و وزش باد سرد مواجه می شوند.

وی به زائران توصیه کرد، برای جلوگیری از سرماخوردگی، صبح ها در مدینه پوشش گرم مناسبی داشته باشند.

مرعشی با اشاره به اینکه گرد و غبار موجود در مسجدالحرام و فضای اطراف آن، ناشی از عملیات عمرانی طرح توسعه حرم و همچنین مواد ضد عفونی کننده استفاده شده برای شستشوی سنگ های کف مسجدالنبی(صلی الله علیه واله) و مسجد الحرام از دیگر علل ابتلای زائران به بیماری های تنفسی است، به زائران توصیه کرد: علاوه بر استفاده از ماسک در حرم ها، از سجاده های شخصی استفاده کنند.

وی همچنین به زائران توصیه کرد: در طول سفر از پیاده روی های طولانی مدت غیر ضروری پرهیز کرده و استراحت کافی داشته باشند و به میزان کافی از مایعات استفاده کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پایان گفت: توصیه اکید ما به عمره گزاران و مدیران کاروان ها این است که زائران مسن و ناتوان و زائرانی که بیماری های قلبی و تنفسی دارند، از انجام دادن مناسک عمره در بدو ورود به مکه مکرمه جداً خودداری و انجام اعمال را به زمان مناسب پس از استراحت کافی موکول کنند.

وی ادامه داد: زائران در زمان انجام اعمال در صورت خستگی استراحت کوتاهی میان هر یک از بخش های مناسک داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز