خبرگزاری کار ایران

سرطان‌ از پیامدهای قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های محیطی‌ست

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۳۹۴

کارشناسان هشدار داده‌اند که انواع سرطان‌ها، سکته مغزی، حمله قلبی و بیماری‌های قلبی و تنفسی تنها شماری از پیامدهای مرگبار قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های محیطی هستند.

کارشناسان سلامت، آلودگی را به عنوان عامل مهم مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه شناسایی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، در سال ۲۰۱۲ میلادی آلودگی در شکل‌های مختلف از جمله آلودگی خاک، آب و هوای آلوده در محیط‌های سرپوشیده و فضاهای باز، همگی عامل مهم مرگ هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به طور عمده در کشورهای در حال توسعه بوده و آلودگی به عنوان قاتل خاموش میلیون‌ها نفردر کشورهای فقیر شناسایی شد. این آمار تلفات انسانی تقریبا سه برابر بیش از مرگ و میرهای ناشی از مالاریا، ایدز و سل در مجموع بوده است.

بنابراین آمار، آلودگی در سراسر دنیا جان هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را در سال ۲۰۱۲ گرفت که عامل یک مورد از هر هفت مورد مرگ در جهان بوده است. از سوی دیگر مطالعات نشان می‌دهد که ۹۴ درصد از بار این آلودگی را کشورهای کم‌درآمد به دوش کشیده‌اند چرا که کمترین امکانات، تجهیزات و فناوری‌ها را برای مقابله با این مشکل دارند.

در این گزارش همچنین تاکید شد از بین انواع آلودگی که این آمار تلفات را در پی دارند، آلودگی هوا اصلی‌ترین نوع آلودگی است که منجر به افزایش مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار محیط زیست کارشناسان هشدار داده‌اند که انواع سرطان‌ها، سکته مغزی، حمله قلبی و بیماری‌های قلبی و تنفسی تنها شماری از پیامدهای مرگبار قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های محیطی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز