خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با ایلنا:

استفاده غیر تخصصی از نیرو و کالای داخلی منجر به اتلاف وقت و هزینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۳۶۳

در زمینه استفاده از تخصص نیز اینگونه نیست که فقط از متخصصین خارجی استفاده شود اما زمانی که نیروی کار داخلی توان اجرای کار را نداشته باشد استفاده صرف از داخلی ها منجر به اتلاف وقت و هزینه می شود.

عضو کمیسیون انرژی گفت: در پروژه های نفت و گازی قانون ۷۰ به ۳۰ در جذب نیرو اعمال می شود فقط زمانی که تواند داخلی و یا تکنولوژی لازم در کشور موجود نباشد مجاز به استفاده از کالا و خدمات دیگر کشورها هستیم.

نادر فریدونی نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص استفاده از نیرو و کالاهای چینی در پروژه های مربوط به نفت گاز و برق، گفت: سیاست ما حمایت از تولیدات و کارآفرینان داخلی و در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی است و از طرفی باید جذب سرمایه گذاری خارجی نیز داشته باشیم و هر جا سرمایه گذار خارجی در کنار سرمایه گذار داخلی باشد استقبال می شود.

وی افزود: سرمایه گذار می تواند شرکت چینی، هندی و یا اروپایی باشد بنابراین در استقبال از سرمایه گذار به رشد اقتصاد کمک می کند ضمن اینکه جایی که سرمایه گذار داخلی پول کافی در اختیار داشته باشد از داخلی ها استفاده می کنیم.

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: در زمینه استفاده از تخصص نیز اینگونه نیست که فقط از متخصصین خارجی استفاده شود اما زمانی که نیروی کار داخلی توان اجرای کار را نداشته باشد استفاده صرف از داخلی ها منجر به اتلاف وقت و هزینه می شود.

وی ادامه داد: قطعا نیروی داخلی توانایی انجام کار را دارد ولی جایی ممکن است نیاز به تکنولوژ‍ی خاصی باشد که از دیگر کشورها خاصی دعوت به همکاری می شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: قانون جذب نیرو این است که اگر توان داخلی وجود داشته باشد ۱۰۰ درصد باید ایرانی باشد و در غیر این صورت ۷۰ درصد داخلی ۳۰ درصد خارجی استفاده می شود ضمن اینکه مجلس نظارت لازم بر این روند را همواره اعمال می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز