خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی عباس آباد درگفتگو با ایلنا:

کارگران وبازنشستگان بیشترین بی‌مهری را در دولت‌های نهم و دهم شاهد بودند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۳۲۴

عملی که دست اندر کاران طرح ادغام بیمه‌های درمانی براجرای آن اصرار دارند، غیر شرعی بوده وبه زیان کارگران شاغل وبازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است وتجاوز به حاصل کسب و کار بیمه شدگان است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته ومستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان عباس آباد مهم‌ترین خواسته بحق کارگران و بازنشستگان را مقابله با طرح ادغام درمان تامین اجتماعی و الحاق آن به وزارت بهداشت دانست.

بهروزعباسی با اعلام این مطلب درحاشیه اردوی اعضای کانون بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی در شیراز به خبرنگارایلنا گفت: یکی از خواسته‌های مهم کارگران وبازنشستگان در روز کارگر سال جاری، واگذار نشدن بخش درمان از تامین اجتماعی و الحاق به وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران وبازنشستگان است، اضافه کرد: طبق اصل ۴۶ قانون اساسی، که به موضوع محترم بودن مالکیت و حاصل کسب و کار مشروع افراد اشاره دارد، دولت نمی تواند به نام نظام بیمه سلامت مالکیت سازمان تامین اجتماعی را نادیده بگیرد.

عباسی همچنین با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی نیز تصریح کرد: مطابق این اصل برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، درراه‏ ماندگی، حوادثو سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی‌درمانی و مراقبتهای پزشکی به صورت بیمه و غیره، حقی است همگانی و دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایتهای مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تأمین کند.

به گفته وی، عملی که دست اندر کاران طرح ادغام بیمه‌های درمانی براجرای آن اصرار دارند، غیر شرعی بوده وبه زیان کارگران شاغل وبازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است وتجاوز به حاصل کسب و کار بیمه شدگان است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته ومستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان عباس آباد در بخش دیگری از سخنان خود همچنین اظهار کرد: یکی از ارکان اصلی سازمان‌ها وشرکت‌ها اساسنامه است که تغییرات آن تشریفات خاصی دارد که باید رعایت شود اما در چندین سال اخیر دولت مردان برای رسیدن به مقاصد سیاسی و منفعت طلبانه‌شان بار‌ها با نسبت به تغییر بندهایی از اساسنامه سازمان تامین اجتماعی اقدام کرده‌اند که این باعثتاسف است.

او گفت: دولت با افزایش تعداد نمایندگانش در تصمیم گیریهای کلان سازمان تامین اجتماعی کلیه اختیارات این سازمان را در دست گرفته است.

به گفته عباسی کارگران وبازنشستگان بیشترین بی‌مهری را در دولت‌های نهم و دهم شاهد بودند که با نفوذ برخی افراد به ارکان اساسنامه سازمان تامین اجتماعی به اموال زیادی از بیمه شدگان مورد تجاوز شد واز آن دوره مابیشترین مهمانان ناخواندخود را بر سر سفره کارگران داشتیم که از اندوخته چندین ساله کارگران خرج می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز