خبرگزاری کار ایران

معاون طب سنتی وزیر بهداشت:

اخلاق مداری یکی از قابلیت های طب پزشکی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۲۹۳

با توجه به توانمندی هایی که حکمای ایرانی در بحثطب سنتی داشتند این مساله در سراسر دنیا فراگیر شد تا جایی که در هاروارد دانشکده ای تآسیس شد که در ان دعا درمانی می شود.

دکتر محمود خدادوست در نشستی که با حضور نماینده ولی فقیه مازندران و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص طب سنتی و مکمل در مرکز تحقیقات طبی سنتی و مکمل در مجتمع طوبی برگزار شد به اهمیت طبی سنتی و ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به توانمندی هایی که حکمای ایرانی در بحثطب سنتی داشتند این مساله در سراسر دنیا فراگیر شد تا جایی که در هاروارد دانشکده ای تآسیس شد که در ان دعا درمانی می شود.

به گزارش ایلنا ازساری، وی افزود: وی به آیه شریفه ای از قران مجید اشاره کرد و گفت: هر چیزی که برای انسان نفع داشته باشد در زمین باقی خواهد ماند.

خدادوست با اشاره به اینکه طب اسلامی از ایران به یونان و اروپا رواج پیدا کرده است اظهار داشت: علوم قرآنی یکی از قابلیت های طب سنتی است.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت یکی از قابلیت های طب پزشکی را اخلاق مداری دانست و گفت: حکمای ما نیز در گذشته اخلاق، حکمت، فلسفه و… را پیش نیاز درمان می دانستند.

وی افزود: با توجه موجود بودن گونه های گیاهی فراوان در ایران می توان از این موهبات الهی برای ترویج طب سنتی با فرهنگ اسلامی استفاده کرد.

خدادوست افزود: ما باید با استفاده از میراثکتب غنی فرهنگ طب سنتی و اسلامی را در کشور غنا بخشیم و حکیم پروری را نیز در اولویت برنامه هایمان قرار دهیم.

وی اظهار داشت: رویکرد پزشکی در کشور وابسته به تجهیزات است اگر امکانات فوق برای پزشک وجود نداشته باشد به طور حتم تشخیص بیماری برای وی دشوار خواهد بود.

خدادوست در ادامه افزود: با توجه به مطلب فوق این مساله ناشی از عدم آموزش مناسب در دانشگاههاست.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های طب سنتی در نظام پزشکی استفاده کرد، گفت: آموزش فعلی در کشور و دنیا برا اساس طب غربی بوده و وابسته به تجهیزات پزشکی است.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت در ادامه بیان داشت: ما می توانیم از ظرفیت طب سنتی ایرانی در کنار طب رایج در نظام سلامت استفاده کرده وبه نیازهای مردم در بحثدرمان پاسخ دهیم.

وی افزود: همه ما باید به این ظرفیت ها باور داشته و از آن استفاده بهینه و درست در درمان بیماران استفاده کنیم.
خدادوست به کتاب قانون حکیم بوعلی سینا اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از دانشگاههای دنیا کتاب قانون بوعلی سینا تدریس می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز