خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارگری بازنشستگان شهرستان جویباردرگفتگو با ایلنا:

کارگران و بازنشستگان شاهد ایجاد شکاف بین هزینه‌ها و درآمدها هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۲۷۳

چنانچه اگر در ابتدای انقلاب درآمدها با هزینه های زندگی به نوعی هم خوان و سر به سر بود امروز شاهد ایجاد شکاف بین هزینه‌ها و درآمدها نبودیم.

عنایت توکلی بابیان اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی از محل کسر حق بیمه نسل‌های متوالی کارگران به وجود آمده است گفت: تاکنون در این سازمان تنها به همسان سازی حقوق پرسنل بازنشسته سازمان تامین اجتماعی توجه شده است.

رئیس کانون کارگری بازنشستگان شهرستان جویبار، درحاشیه سومین اردوی سیاحتی، آموزشی و زیارتی کانون های بازنشستگی مازندران در شیراز طی گفتگویی با ایلنا با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از حیثجایگاه اجتماعی و از حیثگستردگی منابع مالی و اقتصادی جزو بزرگ‌ترین مجموعه‌های کشور بوده است افزود: پرواضح است که این سازمان با همه بزرگی، از آن کارگران و بازنشستگان این سازمان است.

وی افزود: تامین اجتماعی قانون همسان سازی مستمری بازنشستگان را فقط برای پرسنل بازنشسته خود اجرا کرده است.

توکلی ادامه داد: طبق بند ۳۹ بودجه مصوب سال ۸۸، دوهزار و پانصد میلیارد تومان برای اجرای همسان سازی تخصیص یافته است اما تامین اجتماعی تاکنون این قانون را تنها برای پرسنل بازنشسته این سازمان به اجرا درآورده است.

وی افزود: درحالی سازمان تامین اجتماعی مستمری پرسنل خود را از محل منابع این سازمان همسان سازی کرده که منابع مالی سازمان تامین اجتماعی از حق بیمه تمامی بیمه شدگان و نه فقط پرسنل این سازمان تامین شده است.

این کارگر بازنشسته ادامه داد: تامین اجتماعی تاکنون همسان سازی را به بهانه کسری بودجه به تعویق انداخته و از دولت خواسته تا بودجه مستمری بازنشستگان را برای اجرای این قانون تامین کند اما مستمری پرسنل خود را از محل منابع این سازمان همسان سازی کرده است.

رئیس کانون کارگری بازنشستگان شهرستان جویبار با انتقاد از افرادی که با رای کارگران برکرسی قدرت می نشینند و کارگران را لحاظ نمی کند گفت: قطعا در انتخابات آتی این افراد پاسخ بی مهری خود را از کارگران خواهند گرفت.

توکلی تاکید کرد: اگر حضور کارگران ایران در عرصه های تصمیم گیری همچنان ضعیف باقی‌بماند، وضعیت معاش کارگران نیز ضعیف باقی خواهد ماند و کارگرن همواره در غم نان شب خود تنها باقی‌خواهند ماند.

وی افزود: بی عدالتی در این است که معاش کارگرن نیز روز به روز ضعیفتر می شود.

وی از تنزل رو به افزایش قدرت خرید کارگران و حرکت تضعیفی و رو به محو بن‌های کارگری به عنوان شاهد مدعای خود یاد کرد و افزود: امروز به وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان چندان توجهی نمی‌شود چنانچه بن کارگری به عنوان میراثدولت جنگ به کنار گذاشته شده است و در کنار آن وضعیت معاش کارگرن نیز روز به روز ضعیفتر می شود، چنانچه اگر در ابتدای انقلاب درآمدها با هزینه های زندگی به نوعی هم خوان و سر به سر بود امروز شاهد ایجاد شکاف بین هزینه‌ها و درآمدها نبودیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز