خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی قائمشهردرگفتگو با ایلنا:

در اداره بانک رفاه کارگران مانند سازمان تامین اجتماعی بی‌نصیب مانده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۲۷۲

علاوه براینکه دربدنه و اداره سازمان تامین اجتماعی نقشی نداریم در اداره بانک رفاه کارگران که از سرمایه کارگران و بازنشستگان است بی‌نصیب مانده‌ایم.

رئیس کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی قائمشهر، خواستار اجرای نظام بیمه‌پردازی به جای نظام همسان سازی مستمری بازنشستگان شد.

نقی علیجانزاده درحاشیه سومین اردوی سیاحتی، آموزشی و زیارتی کانون‌های بازنشستگان مازندران در شیراز در این باره به ایلنا گفت: نظام همسان سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از سال ۸۸ به تصویب مجلس رسید اما برخلاف اهداف قانون موضوعه و این سازمان، اجرای این قانون با رویکرد حمایتی و نه بیمه‌پردازی همراه شد.

وی ادامه داد: در زمان تصویب این قانون، ۲۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه آن بر عهده دولت و ۱۵۰۰ میلیارد آن بر عهده تامین اجتماعی گذاشته شد. اما دولت به علت کسری بودجه زمان اجرای آن را یک پروسه ۴ ساله یعنی تا پایان برنامه چهارم توسعه اعلام کرد.

علیجانزاده افزود: بر همین اساس قرار شد دولت در هر سال ۶۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص دهد تا در هر ماه مستمری بازنشستگان به میزان ۸۴هزار توان برای کف بگیران، ۳۶هزار توان برای متوسط بگیران و ۱۴هزار تومان برای سقف بگیران افزایش یابد.

وی تاکید کرد: با این حال در آخرین سال دولت دهم، مدیرعامل وقت تامین اجتماعی از پرداخت همسان سازی سرباز زد که با اصرار بازنشستگان تامین اجتماعی متقاعد شد اجرای قانون را ادامه دهد.

این کارگر بازنشسته تصریح کرد: همسان سازی به طور ناقص اجرا شده و بسیاری از بازنشستگان و کارگران پیگیر اجرای کامل آن هستند.

وی افزود: اما مساله مهم این است که بازنشستگان تامین اجتماعی بیش از هرچیز نیازمند اجرای نظام بیمه‌پردازی و نه حمایتی هستند.

رئیس کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی قائمشهر، ادامه داد: تامین اجتماعی قانون همسان سازی را مانند یک سازمان حمایتی به اجرا گذاشت اما مسئولان تامین نباید فراموش کنند که اساس این سازمان بیمه‌پردازی است و مثل بنیادهای خیریه حمایتی همچون کمیته امداد نیست.

علیجانزاده در ادامه با تشکر از بازنشستگان قائمشهر برای برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره کانون قائمشهر گفت: بناداریم با ساخت ساختمانی مجلل به جامعه کارگران بازنشسته عزتی تازه بدهیم.

وی با ابراز نگرانی از تخصیص محدود تسهیلات بانک رفاه کارگران برای کانون قائمشهر گفت: علیرغم درخواست فراوان متقاضیان برای وام وتعداد محدود، عدم پاسخگویی مناسب به متقاضیان مارا وا داشت که بصورت مستقیم زیرباراین مسئولیت نرویم.

رئیس کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی قائمشهر، تصریح کرد: علاوه براینکه دربدنه و اداره سازمان تامین اجتماعی نقشی نداریم در اداره بانک رفاه کارگران که از سرمایه کارگران و بازنشستگان است بی‌نصیب مانده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز