خبرگزاری کار ایران

در بیانیه جوانان حزب مردمسالاری مطرح شد؛

کابینه‌ای با میانگین سنی ۶۰ سال٬ آینده مدیریتی کشور را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۲۶۲

سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم‌سالاری نسبت به بی‌توجهی دولت محترم به نیروی جوان کشور هشدار داده و از دولتمردان می‌خواهد با میدان دادن به نیروهای جوان و بهره‌مند کردن آن از مشورت‌های افراد با تجربه از این ظرفیت بالا نهایت استفاده را داشته باشند

شاخه جوانان حزب مردم سالاری با انتشار بیانیه ای از عدم استفاده دولت از جوانان در رده‌های مدیریتی کشور، انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، بیانیه سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم‌سالاری دیروز(پنجشنبه) در نشست بعدازظهر حزب مردم‌سالاری توسط یکی از اعضای هیات رئیسه این سازمان قرائت شد. متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

نقش‌آفرینی نهادهای اجتماعی با گسترش ابزارهای جامعه مدنی و تغییر رویکردها در اداره جوامع بشری، مسئولیت زمامداران و حاکمان را بسیار پررنگ‌تر از گذشته کرده است. امروزه سیاست‌های اتخاذ شده توسط اهالی قدرت در جنبه‌های مختلف زندگی آحاد ملت مشهود است. از این رو سیاست‌گذاری‌های دولتمردان در زمینه جوانان که به عنوان نیروی محرکه کشور هستند از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

در جامعه‌ای در سال‌هایی نه چندان دور غیرت، توان و تخصص جوانانش جهانیان را مبهوت کرد، متاسفانه اما امروزه جوانان مورد بی‌مهری همان جوانان گذشته قرار گرفته‌اند.

آیا مسئولان ما فراموش کرده‌اند اگر نقش‌آفرینی جوانان در سه سنگر دانشگاه، مساجد و حوزه‌های علمیه نبود نهضت عظیم روح‌الله کبیر به ثمر نمی‌نشست؟

آیا مسئولان ما فراموش کرده‌اند که اگر غیرت و مجاهدت جوانان همین مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس که بیش از دو سوم رزمندگان را تشکیل می‌دادند؛ نبود، امروز کشور و انقلاب به این توفیقات نمی‌رسید؟

آیا مسئولان ما فراموش کرده‌اند نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس و مورد حمایت حضرت امام(ره) فقط ۳۱ سال داشت و کشور را در شرایط جنگی اداره می‌کرد؟

جناب آقای رئیس‌جمهور

به نظر می‌رسد دولت شما با غفلت از توان و نیروی جوانی در سطوح مختلف اداره کشور با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد، داشتن کابینه‌ای با میانگین سنی ۶۰ سال و عدم استفاده از جوانان در سطوح میانی مدیریت خطری است که آینده مدیریتی کشور را تهدید می‌کند.

سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم‌سالاری نسبت به بی‌توجهی دولت محترم به نیروی جوان کشور هشدار داده و از دولتمردان می‌خواهد با میدان دادن به نیروهای جوان و بهره‌مند کردن آن از مشورت‌های افراد با تجربه از این ظرفیت بالا نهایت استفاده را داشته باشند و در این زمینه نیز سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم‌سالاری منطبق بر سیاست‌های کلان حزب و دیدگاه‌های دبیرکل محترم به دنبال تشکیل مجلسی با حداقل ۳۰ درصد از جوانان است. به این صورت که حداقل ۳۰ درصد از نمایندگان مجلس آینده را افراد ۳۰ الی ۴۰ سال تشکیل دهد. با توجه به اینکه نیل به اهداف بلندمدت اصلاح‌گرایانه جوانان نیازمند تشکیلاتی منسجم و با قاعده ای مشخص و اصولی است و به همین خاطر دو شاخه جوانان و دانشجویان حزب مردم‌سالاری در هم ادغام شده و سازمان جوانان و دانشجویان حزب را شکل دادند. اعضای این سازمان معتقدند کمیته جوانان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باید شکل بگیرد و شایسته است با برنامه‌ریزی و پایه‌ریزی یک نهاد دموکراتیک در قالب همان کمیته زیر مجموعه شورای هماهنگی اصلاحات منشا خیر و برکت برای بدنه اصلاحات و به تبع آن مردم عزیز کشورمان باشد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز