خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه:

مسئولان در سالگرد ابلاغ منشور اقتصاد مقاومتی باید به مردم گزارش دهند / حزب‌الله انتقام خوبی گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۲۲۷

مقام معظم رهبری سال‌ها در این باره تاکید کرده‌اند ولی چرا فساد برانداخته نمی‌شود / نامه رهبری به جوانان غرب نامه حضرت سلیمان ما به جهان بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: روسای قوا و سایر مسئولان در سالگرد ابلاغ منشور اقتصاد مقاومتی باید به مردم گزارش دهند که در این یکسال درباره اقتصاد مقاومتی چه کردیم و نتایج آن را اعلام بکنند

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مسئله مبارزه با فساد گفت: باید با فساد مبارزه کرد. مقام معظم رهبری سال‌ها در این باره تاکید کرده‌اند ولی چرا فساد برانداخته نمی‌شود در حالی که روز افزون هم می‌شود.

وی ادامه داد: همه مسئولان دم از مبارزه با فساد می‌زنند ولی کم نمی‌شود اگر بخواهید با فساد مبارزه کنید منحصرا این است که افراد فاسد از پست‌ها برداشته شوند. امکان ندارد فرد فاسدی در پستی باشد و بخواهد امور را اصلاح کند چرا که خودش فاسد است.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه هم‌اینک افراد ناباب را بر سر کار می‌گذارند، یادآور شد: من چند وقتی است فردی که در معاونت بالایی هم بکار گرفته حالاتش را نگاه می‌کنم این فرد از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده بود و ادله زیادی هم در خصوص وی است در تحصن مجلس بوده و سوء‌سابقه در رژیم شاه دارد. سوءسابقه اش زیاد است تحصن در برابر نظام بود و حالا در معاونت یک وزارت پولدار قرار گرفته است.

جنتی با بیان اینکه چقدر گفته شده تا فتنه‌گران را بر سرکار نیاورید، تصریح کرد: این مسئله متوقف هم نمی‌شود مخصوصا در دانشگاه‌ها که افراد اثرگذار در فتنه را برسرکار می‌آورند. کنگره از اوباما می‌پرسد میلیاردها دلار برای توزیع در ایران چگونه توزیع شد و این فتنه‌گران نورچشمی آنان هستند. هویت اینها معلوم است. چرا کسانی که هویتشان معلوم است بر سرکار می‌آیند. اینها مبارزه با فساد می‌کنند؟ اینها دستشان در فتنه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مردم گفت: من مایلم شما مردم پیگیر این مسئله باشید و بی‌تفاوت نباشید. شما روزنامه‌ها و رسانه‌ها را می‌بینید و مشاهده می‌کنید که چه کسانی بر سر کار آمده‌اند. با بصیرت ببینید پست‌ها به فرهنگ بسیجی سپرده می‌شود یا فرهنگ فتنه؟ شما باید طلبکار باشید و احساس وظیفه کنید و سکوت نکنید.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر خاطر نشان کرد: خدا برسر ما منت گذاشت و هنگامی که تفکرات ضددینی و سکولاریستی وجود داشت امام را برای مردم ما مبعوثکرد و ایشان با رسالت انبیایی خود انقلاب را انجام داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران رسالت انقلاب اسلامی را حاکمیت خدا، عدل اسلامی، ‌حمایت از مستضعفان و پابرهنگان و مقابله با استکبارگران و اشرافی‌گری دانست و افزود: امام با همان اخلاق و تواضع انبیایی‌اش مردمی فکر می‌کرد و با مردم بود. با دشمن آشتی نکردن و سرتا پا ایستادن و بریدن طمع دشمن از کشور از اخلاق امام بود و یک حکومت سرتا پا فساد، آلودگی، فحشا، زورگویی، ‌سرسپردگی و بی‌اعتنایی به مردم را سرنگون کرد.

جنتی اضافه کرد: ما همان مردمی بودیم که احساس ذلت در برابر آمریکا، اروپا و انگلیس می‌کردیم و باور نمی‌کردیم حرف‌مان را به جهانیان بگوییم و احساس تحقیر می‌کردیم انقلاب قدرتی را بوجود آورد که هشت سال دنیا را به زانو در بیاورد و مجبور به عقب‌نشینی کرد.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ما باید امانتدار امام باشیم، ابراز داشت: انقلاب ما براساس عدل درجهت مبارزه با ظلم بود. نگذاریم یک عده عفت‌ها را بر باد دهند و مسائل دوران قبل تکرار شود. ما باید نگهبان انقلاب و دستاوردهایش باشیم. اگر عمل کردیم خدا و رهبری تشکر می‌کنند واگر نکردیم باید منتظر عواقبش هم باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری که خدا عزت، شکوت و قدرتش را بیشتر کند، چاره‌کار شکستن تحریم‌ها و از بین بردن فشارها را اقتصاد مقاومتی اعلام کرده است. در این کشور جوانان با استعداد داریم که کشورهای دیگر آنها را می‌ربایند و به آنها پست و قدرت می‌دهند منابع زیرزمینی و روزمینی بسیاری داریم که باید به کار گرفته شود و جلوی سیل واردات غیرضروری که روزبه‌روز هم افزایش می‌یابد گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به سالگرد ابلاغ منشور اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در روزهای آتی بیان کرد: در این سالگرد روسای قوا و سایر مسئولان باید به مردم گزارش دهند که در این یکسال درباره اقتصاد مقاومتی چه کردیم و نتایج آن را اعلام بکنند اما بعضی‌ها باور نمی‌کنند. نمی‌دانم اینها چه قوم و خویشی با آمریکا دارند که آب و نانشان را آمریکا تامین می‌کند.

جنتی افزود: ممکن است این افراد در ظاهر حرف‌هایی هم بزنند ولی در باطن عقیده دارند که راه شکستن تحریم‌ها و فشارها کنار آمدن با آمریکاست. این در مقابل رهبری ایستادن است کدام تجربه نشان می‌دهد که آمریکا و اروپا به نفع ما کار کرده است؟ اقتصاد مقاومتی شدنی است ولی نیاز به قدری صبوری در برابر سختی‌ها دارد. ممکن است روزی بیاید که ما دو وعده غذا بخوریم چه اشکالی دارد؟ حتی ممکن است یک وعده غذا بخوریم؟ دیگر گرسنگی خوردن بدتر از داغ جوان دادن که نیست. آنکه برای انقلاب جوان داده حاضر نیست گرسنگی بکشد؟ البته من نمی‌گویم گرسنگی بکشید ولی ممکن است در این راه سختی‌هایی هم داشته باشیم که باید مقاومت کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی عنوان کرد: نامه رهبری به جوانان غرب نامه حضرت سلیمان ما به جهان بود. این نامه ارزنده و ستوده‌ای بود که بعد از آن اتفاق کثیفی که در فرانسه به مقام پیامبر(ص) توهین کردند و برخی از کشورهای اسلامی هم برخوردی نکردند وگرنه می‌شد خیلی کارها کرد به فکر افتادند چرا که غربی‌ها اسلام‌هراسی می‌کردند. این نامه اثر می‌کند و در سالگرد این نامه خیل عظیمی به اسلام گراییده‌اند و روزبه‌روز هم گرایش به اسلام بیشتر می‌شود و اینها از این می‌ترسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به حمله چند روز پیش حزب‌الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: شکر می‌کنم که بچه‌های حزب‌الله انتقام خوبی گرفت ولی این آغاز کار است چراکه قضیه ادامه دارد. ما امیدواریم در سالگرد شهدا شاهد فضل‌های بسیار حزب‌الله و شکست‌های اسرائیل باشیم.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به درگذشت پادشاه عربستان اظهار داشت: قارون سعودی مُرد. خیلی با شیعه دشمنی کرد و تکفیری‌ها را حمایت کرد و با مرگش به سزای اعمالش رسید. باید به اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها و کسانی که در داخل از سفره‌اش استفاده می‌کردند تسلیت گفت وکسانی که غصه اسلام را می‌خوردند شادباش گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز