خبرگزاری کار ایران

محمدقاصد اشرفی در گفتگو با ایلنا:

مسولان جشنواره هیچ سالنی به سینماداران اختصاص ندادند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۸۶

تنها جایی که برای رییس سازمان سینمایی اهمیت ندارد؛ سالن سینماست. به همین دلیل هر روز شاهد تعطیل شدن سالن‌های سینما هستیم. ایوبی با سینماداران ارتباطی ندارد. مشاورانش نیز در اطلاع‌رسانی دچار خطا و اشتباهند و به شدت ضعیف عمل می‌کنند.

درپی عدم اختصاص سالن برای تماشای فیلم‌های سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر به سینماداران؛ آن‌ها نامه اعتراضی را به رییس سازمان سینمایی ارسال کردند اما تاکنون وقت ملاقاتی برای آن‌ها تعیین نشده است.

محمدقاصد اشرفی(رییس انجمن سینماداران) در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا؛ با بیان اعتراض خود به بی‌توجهی رییس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر نسبت به سینماداران گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته و بدون هیچ استدلال منطقی برای این صنف سینما هیچ سالن سینمایی برای تماشای فیلم‌های جشنواره درنظر گرفته نشده است.

او ادامه داد: آن‌ها به دادن تعدادی بلیت به سینماداران بسنده کردند که مورد قبول ما نیست و ما از گرفتن بلیت‌ها امتناع کردیم.

قاصد اشرفی با تاکید بر اینکه ما پی‌گیر چرایی این ماجرا از وزارت ارشاد هستیم؛ افزود: ما از دو ماه قبل نامه‌ای اعتراضی را به دفتر رییس سازمان سینمایی ارسال کرده‌ایم و تقاضای یک جلسه حضوری داشتیم؛ اما تاکنون این قرار ملاقات تعیین نشده است. ما امروز این موضوع را از دفتر آقای ایوبی پی‌گیری خواهیم کرد.

رییس انجمن سینماداران با انتقاد به تبعیض بین سینماداران و دیگر صنوف سینما؛ تصریح کرد: موفقیت فیلم زمانی است که بتواند در گیشه موفق ظاهر شود. از آن‌جا که ۵۰ درصد کل سینماهای کشور در اختیار ماست؛ اما تهیه‌کننده‌ها تنها صنف مورد توجه هستند.

او در پاسخ به این سئوال که آیا عدم اختصاص سالن به سینماداران در روند اکران فیلم‌ها تاثیرگذار است؟؛ گفت: ما اعتراض‌مان نسبت به این قضه سر جای خود است؛ اما در نمایش فیلم تاثیر نخواهد داشت. بحثما جشنواره و اختصاص سالن به سینماداران نیست بلکه تبعیض است. همچنین برای جشنواره فیلم فجر آرزوی موفقیت داریم.

قاصد اشرفی؛ مشاوران رییس سازمان سینمایی را افرادی ضعیف دانست و ادامه داد: تتنها جایی که برای رییس سازمان سینمایی اهمیت ندارد سینماست و به همین دلیل هر روز شاهد تعطیل شدن سالن‌های سینما هستیم. مضاف بر اینکه شخص ایوبی با سینماداران ارتباطی ندارد. مشاوران وی نیز در اطلاع‌رسانی دچار خطا و اشتباه هستند و به شدت ضعیف عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: حتی دو نفر از مسولان سالن‌های سینما حاضر شدند تا سالن خود را به‌صورت رایگان در اختیار سینماداران قرار دهند اما بازهم پذیرفته نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز