خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولین برگزار شد؛

مراسم نکوداشت هنرمند پیشکسوت قائم شهری، احمد گویا

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۷۳

در فرهنگ دینی ما بنای حیات بشر بر یک نوع انسان شناسی معتبر بوده و هنر در بینش اسلامی شرافت بخشیدن به ماده است.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی کشور، جوهره هنر را عشق دانست و گفت: هنر مبتنی بر معرفتی است که خود سرشتی روحانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، عبدالمجید شریف زاده شامگاه پنجشنبه در مراسم نکو داشت احمد گویا هنرمند پیشکسوت مازندرانی اظهار داشت: هنرمند همانند شکارگری است که در آغاز راه بدنبال ردپای آهو، راه را می جوید ولی با بوییدن مشک نافه ی او، بدنبال حقیقتی پایدار است.

شریف زاده با اشاره به اینکه انسان جدید بنیان تفکر خود را بر فراموش کردن بنا نهاده است، گفت: در فرهنگ دینی ما بنای حیات بشر بر یک نوع انسان شناسی معتبر بوده و هنر در بینش اسلامی شرافت بخشیدن به ماده است.

وی افزود: در واقع هنرمند به این اعتبار، عارفی است که حقایق را از راه نقش و تصویر و خط و رنگ بیان می کند و بدینوسیله به حقیقتی همچون معبود یگانه دست می یابد.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی کشور، جوهر هنر را عشق دانست و ادامه داد: هنرمند عاشق جمال حق تعالی است و هرچه می نگارد حاصل جمال اوست و هنرمندان عاشق در جمال دوست حیرانند و همه جا در در و دیوار حدیثاو را نقش می کنند و با زبان حضور حکایت از عالم دیگر می کنند.

در ادامه این مراسم مهدی محمدی، فرماندار قائمشهر با بیان اینکه هنرمندان در جایگاه سختی ایفای نقش می کنند، اظهار داشت: بر همه ما لازم است در این عرصه مهم تلاش کنیم تا هنر جایگاه واقعی خودش را در جامعه پیدا کند.

فرماندار قائمشهر تأکید کرد: هنر می تواند بدین معنا باشد که بتوانیم برای هر اتفاقی از هنرمندان عزیز کمک بگیریم تا این امر به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

محمدی با اشاره به اینکه مفاخر هنری و بزرگان عرصه فرهنگ در شکل دهی به ساحت و هویت ملت ها نقش برجسته ای دارند، گفت: استاد احمد گویا یکی از این فرهیختگانی است که نکوداشت و تجلیل از ایشان به ما نشان می دهد که عرصه این سرزمین مقدس، هیچگاه از هنرو هنرمند متعهد خالی نبوده است.

وی جایگاه هنرمندان را بسیار رفیع دانست وضمن قدردانی از آنان، از اصحاب رسانه هم تشکر کردو از آنان خواست تا با تنویر افکار عمومی هنرمندان را به جامعه معرفی کنند.

در ادامه این مراسم نکوداشت، که باحضور مسئولان و هنرمندان استانی و شهرستانی در سالن ابن شهرآشوب قائمشهر برگزار شد تعدادی از شعرا و نوازندگان مازندرانی هنرنمایی کردند.

یادآور می شود: احمد گویا بیش از نیم قرن در زمینه های مختلف هنری در سطح استانی و ملی فعالیت دارد، نقاشی، گریم، بازیگری، هنرهای تجسمی، گرافیک و طراحی دکورو…تنها بخشی از هنرهای اوست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز