خبرگزاری کار ایران

فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی استان:

بهبود فضای کسب و کار یعنی حذف بروکراسی های دست و پاگیر

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۱۴

اینکه همه به دنبال «بهبود فضای کسب و کار» هستند، ارزشمند است ولی برای این هدف از جاده اصلی دور شده ایم و به مفاهیم دیگر این مسله بیشتر پرداخته ایم.

عضو اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بهبود فضای کسب و کار هم ایده خوبی است و هم مایه دلگرمی تولید کننده و مصرف کننده ولی متاسفانه از همان ابتدا بد معنی شد. چرا که این استنباط به وجود آمده که بهبود فضای کسب و کار یعنی کاهش سود بانکی، کاهش مالیات و امثالهم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رضا برادران اصفهانی افزود: البته این موارد در این مقوله، صد در صد هست و باید به سمت بهبود رفت ولی در کشور ما بیش از همه باید به معنای «حذف بروکراسی های دست و پاگیر» بیش از بقیه موارد در آن دقت شود.

این عضو اتاق بازرگانی، تسهیل امور بانکی تولید کنندگان در بسترهای قانونی، دوری از برخورد های قهری با تولیدکنندگان و صنعت‌گران داخلی، ایجاد بسترهای تعاملی با کشورهای طرف قرارداد برای وارد کنندگان و صادرکنندگان را موارد کلی مفهوم «بهبود فضای کسب و کار» عنوان کرد.

برادران اصفهانی همچنین بیان داشت: اما این مفهوم در قالب داخلی باید بیش از دیگر موارد بر «حذف بروکراسی های دست و پاگیر» توجه کند. چرا که هم اکنون شاهد آن هستیم که برخی قوانین با وجود تصویب و اجرا در برخی از شهرها، در اصفهان همچنان با بروکراسی های قبل و به کندی پیش می رود و این روال نه تنها سرمایه گذران داخلی را دلسرد می کند بلکه راه ورود سرمایه گذران دیگر استان ها را مسدود می کند.

وی در پایان با انتقاد به برخی مدیران استانی خواستار ورود استاندار به مساله اجرای بهبود فضای کسب و کار شد تا از این طریق روند تاسیس برخی بنگاه های اقتصادی خرد و کلان و سیستم های حمایتی از تولیدکنندگان و صنعت گران مقروض تسهیل یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز