خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک کشور:

تولید پلاستیک ۶ درصد کاهش یافت / واردات کالاهای ساخته شده ۲۰ درصد رشد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۷۶

در حال حاضر بخش عظیمی از مواد اولیه در حوزه پتروشیمی دپو شده و تولیدکنندگان از این موضوع ناراضی‌اند.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک کشور از کاهش ۶ درصدی تولید پلاستیک و افزایش ۲۰ درصدی کالاهای ساخته شده به کشور خبر داد.

نصرالله رضازاده، رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به میزان واردات مواد اولیه در ۹ ماه ابتدای سال ۹۳، گفت: ۹۴ هزار تن در ۹ ماهه سال جاری مواد اولیه صنعت پلاستیک وارد کشور شده این در حالی است که این رقم در سال گذشته ۱۶۵ هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه از تاریخ ۱۲ تیر ماه امسال تاکنون میزان واردات کالاهای ساخته شده ۲۰ درصد رشد داشته است، گفت: در این مدت با کاهش واردات مواد اولیه میزان تولیدات ما ۶ درصد کاسته شد و آنچه مسلم است این است که سیاست ها‌ی اتخاذ شده در خصوص مواد پلیمری به علت کاهش بهای نفت به این اتفاق دامن زده و افزایش تولیدات صنایع پایین دستی روندی نزولی را طی می‌کند که این موضوع به ضرر ماست.

وی گفت: در حال حاضر بخش عظیمی از مواد اولیه در حوزه پتروشیمی دپو شده و تولیدکنندگان از این موضوع ناراضی‌اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال‌های ۹۰ تا پایان ۹۲ در خصوص صنایع پایین دستی و تولیدات داخلی رشد خوبی را شاهد بودیم.

وی گفت: مطمئنا تا پایان سال نیز روند تولیدات محدود‌تر خواهد شد و در سال جدید با کاهش بین ۱۰ تا ۱۲ درصدی مواجه خواهیم بود.

رضازاده تصریح کرد: در این مدت تعدادی از واحد‌ها فعالیتشان امکان پذیر نبود و به تعطیلی کشیده شدند و مشکل اصلی صنایع پلاستیک در حال حاضر موضوع نقدیندگی است که در شرایط مناسبتر می‌توانست به رشد تولیدات کمک بهتری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز