خبرگزاری کار ایران

بیانیه وزارت خارجه در مورد رای اعتماد پارلمان افغانستان به وزرای این کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۹۷۱

جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بوده که از توافق رهبران سیاسی افغانستان جهت تشکیل دولت وحدت ملی استقبال کرده و حمایت خود را از روند تشکیل و تکمیل آن ادامه داده است.

وزارت امور خارجه کشورمان در مورد رای اعتماد پارلمان افغانستان به تعدادی از وزرای پیشنهادی رئیس جمهور آن کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا٬ در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام پارلمان افغانستان در اعطای رای اعتماد به تعدادی از نامزدهای پیشنهادی رئیس جمهور آن کشور برای احراز پست‌های وزارت در کابینه دولت افغانستان را گامی به جلو در جهت عملی ساختن تشکیل دولت وحدت ملی ارزیابی می‌کند.

تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان، امید به تحکیم اتحاد و همدلی ملت افغانستان و در نتیجه استقرار صلح و امنیت پایدار در آن کشور را افزایش داده است. به همین جهت جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بوده که از توافق رهبران سیاسی افغانستان جهت تشکیل دولت وحدت ملی استقبال کرده و حمایت خود را از روند تشکیل و تکمیل آن ادامه داده است.

وزارت امور خارجه ضمن تبریک به وزرای تائید شده توسط مجلس شورای ملی افغانستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت تداوم و توسعه مناسبات برادرانه با دولت وحدت ملی را اعلام داشته و امیدوار است با تکمیل هر چه سریع تر کابینه افغانستان، جنبه عملیاتی گسترش همکاریهای سازنده دو کشور بیش از پیش تقویت گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز