خبرگزاری کار ایران

به همت استاندار لرستان

نشست استانداران ادوار استان لرستان در تهران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۹۵۱

به همت مهندس هوشنگ بازوند استانداران اسبق لرستان ولرستانی های صاحب منصب در کشور برای وفاق وهم اندیشی برای لرستانی آباد دور هم جمع شدند.

به همت مهندس هوشنگ بازوند استانداران اسبق لرستان ولرستانی های صاحب منصب در کشور برای وفاق وهم اندیشی برای لرستانی آباد دور هم جمع شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا لرستان، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، هوشنگ بازوند در نخستین نشست استانداران لرستان که در سالن جلسات شرکت صدرا در تهران برگزار شد با بیان این که باید چنین نشستی زودتر برگزار می‌شد اظهار داشت: ممکن است از دل چنین جلساتی یک دیدگاه بیرون بیاید و گامی در مسیر رشد و توسعه استان باشد.

بازوند؛ استاندارهای لرستان را دور هم جمع کرد + تصاویروی عنوان کرد: در این راستا دبیرخانه‌ای برای مجمع استانداران لرستان تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم از تجربیات استانداران سابق لرستان و لرستانی‌هایی که در دیگر استان‌ها استاندار بوده و هستند استفاده و بهره بیش‌تری را ببریم.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به فضای همدلی موثر حاکم بر استان اظهار داشت: در سایه انسجام و وحدت مسیر رشد و توسعه با سرعت بیش‌تر و بهتری طی می‌شود.

بازوند با اشاره به همراهی‌های موثر و کم‌نظیر حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد از ایشان به عنوان یکی از سرمایه‌های ارزشمند استان یاد کرد.

وی از حضور استانداران ادوار گذشته لرستان در این جلسه تقدیر کرد و بیان داشت: برگزاری این گونه جلسات در راستای استفاده از تجربیات استانداران قبلی استان برای استفاده در مسیر رشد و توسعه لرستان است.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین سند آمایش استان با برش‌های شهرستانی افزود: همچنین سند اشتغال استان نیز با برش‌های شهرستانی تدوین شده است که این ۲ سند نقشه راه فرمانداران استان خواهند بود.

بازوند در ادامه سخنان خود از تدوین سند توسعه لرستان در افق ۱۴۰۴ خبر داد و تصریح کرد: این سند پس از اخذ نظرات کارشناسان و نخبگان تا یک ماه دیگر تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای ارتباط با لرستانی‌های مقیم خارج از کشور افزود: در حال حاضر ۴ر هزار و ۵۰۰ لرستانی مقیم خارج از کشور شناسایی شده‌اند که تا کنون با ۲۰۰ نفر از این افراد به طور مستقیم ارتباط برقرار کرده و وارد مذاکره شده‌ایم.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به روند تخصیص اعتبارات امسال استان اشاره کرد و بیان داشت: تا کنون ۷۴ درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص پیدا کرده است.

بازوند به وضعیت بودجه استان در سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع اعتبارات عمرانی لرستان در لایحه بودجه سال ۹۴ با در نظر گرفتن اعتبارات ماده ۱۸۰ بیش از ۴۲۶ میلیارد تومان است.

وی با بیان این که اعتبارات عمرانی استان طی امسال ۳۳۲ میلیارد تومان بوده است، از افزایش ۲۳ درصدی اعتبارات استان در سال آینده خبر داد.

استاندار لرستان ادامه داد: به رغم رشد اعتبارات استان ولی لرستان برای توسعه نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است به طوری که رقم سرمایه‌گذاری سازمان اقتصادی کوثر در لرستان بیش‌تر از بودجه عمرانی یک سال استان است.

بازوند در ادامه با اشاره به سرانه درآمدی و مصرفی مردم لرستان گفت: سرانه درآمدی مردم استان در رتبه ۲۸ کشور و سرانه مصرفی مردم در رتبه ۵ قرار دارد که این شاخص‌ها برای اقتصاد لرستان نشانه خوبی نیست.

وی به ظرفیت‌های لرستان در بخش های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: لرستان در حوزه ذخائر سنگ دارای رتبه نخست کشور بوده و ۳ درصد ذخائر سنگ‌های ساختمانی جهان در اختیار لرستان است.

استاندار لرستان به عبور شبکه انرژی کشور از جمله خطوط نفت، فرآورده‌های نفتی و گاز از لرستان اشاره کرد و یادآور شد: لرستان دارای نزدیک به ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده و در این زمینه دارای استعدادی های خوبی است.

بازوند با اشاره به قابلیت‌های استان در حوزه کشاورزی ادامه داد: لرستان در زمینه تولید حبوبات رتبه اول، در زمینه تولید جو دیم رتبه سوم و در زمینه تولید گردو رتبه پنجم کشور را در اختیار دارد.

وی با بیان این که لرستان در زمینه تولید ماهیان سردآبی دارای رتبه نخست کشور در میان استان‌های غیرساحلی است، یادآور شد: در زمینه تکثیر بچه‌ماهی قزل‌آلا دارای رتبه نخست و در حوزه تولید گوشت قرمر نیز دارای رتبه ششم کشور هستیم.

وی با تاکید بر شکوفایی این استعدادها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، راه حل توسعه لرستان را تغییر معبر توسعه از بخش دولتی به بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: دولت نمی‌تواند به تنهایی پرچمدار توسعه لرستان باشد.

بازوند از وجود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه‌کاره در استان خبر داد و یادآور شد: مجتمع بزرگ کشت و صنعت لرستان به زودی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پروژه‌های عمرانی استان یادآور شد: در حال حاضر آزادراه " خرم‌آباد – اراک " با همکاری این قرارگاه در دست احداثاست که در صورت تکمیل زمان سفر در این محوز از ۲ ساعت به یک ساعت و ۱۵ دقیقه کاهش می‌یابد.

استاندار لرستان به رونق فرودگاه خرم‌آباد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: تعداد پروازهای این فرودگاه با همکاری شرکت‌های هواپیمایی خصوصی از پنج پرواز به ۳۰ پرواز رسیده است.

فقابل ذکر است در این نشست که از ساعت ۹ صبح امروز سه‌شنبه هفتم بهمن‌ماه ۱۳۹۳ آغاز و تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به طول انجامید تعدادی از استانداران سال‌های گذشته لرستان حضور پیدا کرده و مطالبی را در زمینه ابعاد مختلف توسعه استان مطرح کردند.

سید حسن رسولی، محمدرضا محسنی‌ثانی، محمدجواد محمدی‌زاده، قربان‌علی سعادت‌(استاندار کنونی آذربایجان غربی) و… از جمله استانداران سال‌های گذشته لرستان بودند که در این نشست حضور داشتند.

همچنین علاوه بر استانداران قبلی لرستان برخی از لرستانیهایی که در کسوت استانداری مشغول به فعالیت بوده و یا هستند از جمله کرم‌رضا پیریایی استاندار سابق قم و همدان و عبدالمحمد زاهدی استاندار کنونی کردستان نیز حضور داشتند.

حسین طاهری دبیر مجمع استانداران سراسر کشور ریاست نخستین نشست استانداران لرستان را بر عهده داشت.
در این جلسه ۵ ساعته استانداران حاضر در جلسه ضمن طرح تجربیات دوران خدمت در لرستان، راه‌کارهای خود را برای رشد و توسعه استان در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مطرح کردند.

طرح پیشنهادات به منظور شکوفایی استعدادها و قابلیت‌های استان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در این نشست که برای نخستین بار برگزار می‌شد علی هادی‌چگنی معاون برنامه‌ریزی، سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی و علی کورانی‌فر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان نیز حضور داشتند.

به گفته متولیان برگزاری این نشست از همه استانداران ادوار گذشته لرستان برای حضور در این جلسه دعوت به عمل آمده بود.

بنابر این گزارش استان لرستان بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شاهد ۱۵ استاندار بر مسند استانداری این استان بوده به طوری که هوشنگ بازوند پانزدهمین استاندار لرستان محسوب می شود.

حسین عالی، حسین محلوجی، حسن عابدینی، احمد انتظاری(۲ بار)، محمدعلی نقی‌جهرمی، اصغر افشاری(سرپرست استانداری)، محمدجواد محمدی‌زاده، سید حسن رسولی، نورالله عابدی، قربان‌علی سعادت‌قره‌باغ، محمدرضا محسنی‌ثانی، سید حسین صابری‌انارکی و حبیب‌الله دهمرده اسامی ۱۴ استانداری هستند که تا قبل از هوشنگ بازوند بر صندلی استانداری لرستان تکیه زده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز