خبرگزاری کار ایران

حقانی در گفت‌وگو با ایلنا:

شورای شهر ابزار قانونی لازم را برای نظارت بر مدیریت شهری ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۹۲۰

عزم و اراده لازم برای عمل به قوانین وجود ندارد / فروش تراکم را نوعی شهر فروشی می‌دانیم و با این کار بسیار مخالف هستیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: شورای شهر ساز و کار قانونی لازم برای نظارت بر مدیریت شهری را در اختیار ندارد.

محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اعتراض جمعی از فعالان محیط زیست و دانشجویان نسبت به تراکم فروشی از سوی شهرداری تهران و همچنین تخریب باغ‌ها گفت: ما فروش تراکم و به‌ویژه تراکم مازاد را که از درآمدهای ناپایدار شهرداری هستند، نوعی شهر فروشی می‌دانیم و با این کار بسیار مخالف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما خود نیز به نحوه تراکم فروشی و تخریب باغ‌ها اعتراض داریم و در این خصوص به طور مرتب با شهرداری مکاتبه و مکالمه داشته‌ایم و در نظر داریم در کلیات بودجه سال ۹۴ این موارد را مورد توجه قرار دهیم.

حقانی درباره اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: ‌در کارگروه‌ها مسائلی را مطرح وف و طرح‌هایی را به شورای شهر ارائه می‌دهیم، که براساس آنها محدودیت‌هایی برای فروش تراکم و تخریب باغات و در راستای صیانت از باغات ایجاد شود و باید این موارد در کلیات بودجه نیز در نظر گرفته شود.

عضو شورا شهر تهران با بیان اینکه ما در شورای شهر ابزار و سازوکار قانونی لازم در این خصوص را نداریم، تصریح کرد: ما اعتقاد داریم؛ طرح تفصیلی تهیه شده در سال ۹۱ مغایرت‌هایی با طرح جامع دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه باعثشده که باغات در معرض تخریب قرار بگیرند، از همین رو به دنبال رفع این تعارضات هستیم.

حقانی با تاکید براینکه شورای شهر سازو کار قانونی لازم برای نظارت بر مدیریت شهری را در اختیار ندارد، گفت: شهرداری تهران باید عزم لازم برای جلوگیری از تخریب باغات و فضای سبز را داشته باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه عزم و اراده لازم برای عمل به قوانین وجود ندارد، افزود: باید به این نکته توجه داشت که شهر تهران با چالش های زیست محیطی بسیاری مواجه است و مواردی مثل کمبود آب و جمعیت زیاد توجه و چاره‌اندیشی مسئولان را می‌طلبد.

حقانی اظهار کرد: اعضای شورای شهر و سایر دستگاه‌های نظارتی فریاد خود را در این زمینه می‌زنند، امیدوارم این فریادها شنیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز