خبرگزاری کار ایران

کارگران اخراجی معدن آنومالی شمالی تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۹۱۳

«حدود ۳۰ کارگر اخراجی معدن سنگ آهن آنومالی شمالی واقع در ۲۵ کیلومتری شهرستان بافق صبح امروز(چهارشنبه ۸ بهمن) مقابل درب ورودی معدن سنگ آهن مرکزی این شهرستان تجمع کردند. کارگران معترض خواستار استخدام در معدن سنگ آهن مرکزی هستند.»

حدود ۳۰ کارگر اخراجی معدن سنگ آهن آنومالی شمالی واقع در ۲۵ کیلومتری شهرستان بافق صبح امروز(چهارشنبه ۸ بهمن) مقابل درب ورودی معدن سنگ آهن مرکزی این شهرستان تجمع کردند. کارگران معدن آنومالی خواستار استخدام در معدن سنگ آهن مرکزی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نزدیک به ۸۵ کارگر معدن آنومالی شمالی حدود یک ماه و نیم پیش پس از اتمام پروژه استخراج سنگ آهن از این معدن بیکار شدند.

بر اساس این گزارش، حدود ۳۵ نفر از این کارگران با مصوبه شورای تامین جذب معدن سنگ آهن مرکزی شده‌اند و به سایر کارگران که بیش از یک و نیم سال سابقه کار دارند گفته شده است خود را به بیمه بیکاری معرفی کنند.

منابع کارگری ایلنا می‌گویند پیمانکار معدن آنومالی شمالی با کارگران قرارداد کار یکساله بسته بوده است اما آن میزان سنگ آهنی را که می‌خواسته در این مدت استخراج کند طی مدت ۵ ماه استخراج کرده است.

کارگران معترض دیروز به دفتر امام جمعه بافق مراجعه کردند و در روزهای گذشته نیز به اداره کار و فرمانداری مراجعه کرده بودند.

گفتنی است معدن آنومالی شمالی از معادن مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران به شمار می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز