خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان؛

ایجاد یک هزار فرصت شغلی در ۱۱ماه گذشته

کد خبر : ۲۴۶۸۸۹

بیکاری در همدان باید به صفر برسد اما بدون همکاری بخش خصوصی پیشرفت کارها ممکن نیست.

استاندار همدان گفت: استان همدان اقتصاد مقاومتی را در اولویت کارها قرار داده چراکه با اقتصاد مقاومتی می‌توان جلوی تکانه‌ها را گرفت.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمدناصر نیکبخت امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان همدان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: ۶۰۰ واحد از یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی استان همدان به دلیل عدم تزریق درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به آنها تعطیل شده بود و حتی یک ریال هم به این بخش پرداخت نشد.

نیکبخت با بیان اینکه تبصره ۱۵ قانون بودجه ۹۲ در این راستا به کمک حل مشکلات آمد، گفت: پس از معرفی‌ها واحدهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان بدهی تعیین تکلیف شدند و تعدادی از واحدهای تولیدی با استفاده از این قانون احیا شد.

استاندار همدان با بیان اینکه از ۶۰۰ واحد تولیدی تعطیل شده، ۱۸۰ واحد هنوز به کار بازنگشته‌اند، بیان کرد: از فروردین ماه سال جاری تاکنون هر ماه بین ۸۰۰ تا یک‌هزار نفر به اشتغال جدید استان همدان افزوده شده‌اند.

وی به سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینه گردشگری اشاره و اضافه کرد: استان همدان اقتصاد مقاومتی را اولویت کارها قرار داده چرا که با اقتصاد مقاومتی می‌توان جلوی تکانه‌ها را گرفت.

نیکبخت گفت: همدان استان کشاورزی است و صنعت آن نیز کمر شکسته بوده است و نباید مالیات زیاد باشد، چراکه کشاورزی از پرداخت مالیات معاف است.

وی با تاکید بر اینکه آمار ارائه شده توسط اداره کار و سازمان تامین اجتماعی راستی آزمایی شده‌اند، اظهار داشت: در این مدت ۸ هزار و ۵۲۳ نفر شغل جدید داشته‌ایم و در دی ماه سال جاری نیز ۵۹۵ نفر بیمه بیکاریشان حذف شده و از بیمه بیکاری درآمده‌اند.

نیکبخت با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی مردم همدان از ۳۷.۷ به ۳۹.۴ رسیده است، ادامه داد: نرخ بیکاری نیز از رقم ۶.۸ به ۶.۴ رسیده است.

استاندار همدان تصریح کرد: بیکاری در همدان باید به صفر برسد اما بدون همکاری بخش خصوصی پیشرفت کارها ممکن نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز