خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمران شهرداری تهران خبر داد:

شمارش معکوس برای بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر از مسیر بزرگراه آزادگان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۸۰

با تکمیل بزرگراه آزادگان، فضای ترددخودرو‌ها از۶ خط‌کنونی به ۱۶ خط افزایش خواهدیافت. بهره‌برداری از بخش دردست احداث موجب‌ می‌شود بار ترافیک در معابر مرتبط ماننـد بـزرگـراه فتـح توزیع بهتر و ایمن‌تری پیدا كند.

ایلنا:‌شمارش معکوس برای بهره‌برداری از بزرگراه آزادگان آغاز شده و به‌ زودی ۱۰ کیلومتر از بزرگراه احداثی در بخش حدفاصل پل تقاطع فتح تا پل تقاطع کن در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن بیان مطلب ‌فوق افزود: بخش‌ حد فاصل پل ‌فتح تا پل شهید کاظمی از بزرگراه آزادگان به‌همراه تقاطع‌های مربوطه که عملیات‌اجرایی آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود، به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به برخی ملاحظات‌ فنی مدنظر قرار گرفته برای احداث این بزرگراه خاطرنشان كرد: به‌جهت وضعیت نامناسب بستر‌خاک محل‌احداث بزرگراه، حجم گسترده‌ای از عملیات‌خاکی به‌میزان ۴/۲ میلیون مترمکعب صورت‌گرفت و بستر‌قبلی (دربعضی بخش‌ها تا عمق ۱۲ متر) با مصالح‌مناسب جایگزین‌شد. این امر باعث خواهدشد علیرغم ترافیک بسیارگسترده و سنگین عبوری از این معبر‌ ترافیکی حیاتی، کیفیت زیرسازی و روسازی بزرگراه درطول زمان حفظ‌گردد. اجرای دولایه تثبیت بسترخاکی با آهک، لایه‌زهکش آب، استفاده از آسفالت اصلاح‌شده با مواد ضدعریان‌شدگی مصالح‌سنگی، توجه به موضوع هدایت آب‌های‌سطحی، ایمنی و روشنایی ازجمله موارد موردتوجه دراین پروژه سنگین بوده است.

بزرگراه آزادگان یکی‌از پر تردد‌ترین بزرگراه‌های کشور به‌حساب‌می‌آید که تا پیش‌از این به‌دلیل ساخته‌نشدن تندروهای آن در بخش‌ حدفاصل پل‌فتح تا پل شهید کاظمی، تردد خودرو‌ها صرفاً از لاین‌های کندرو صورت‌می‌پذیرفت و همین امر باعث استهلاک ‌زودرس و خرابی‌های متعدد روکش‌آسفالت بزرگراه در دوران‌ بهره‌برداری و نیز بروز ترافیک‌سنگین درآن می‌شد.

با تکمیل بزرگراه آزادگان، فضای ترددخودرو‌ها از۶ خط‌کنونی به ۱۶ خط افزایش خواهدیافت. ضمن‌اینکه بهره‌برداری از بخش دردست احداث موجب‌می‌شود بارترافیک در معابرمرتبط ماننـد بـزرگـراه فتـح توزیع بهتر و ایمن‌تری پیدا نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز