خبرگزاری کار ایران

انصاری در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ منع قانونی برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۳۲

برگزاری انتخابات شورای شهر کاملا قانونی بوده و در قوانین نیز برگزاری آن پیش‌بینی شده است.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها قانونی است، گفت: شورای شهر می‌تواند؛ نهاد مدنی واسط میان خود و شهروندان را انتخاب کند و هیچ منع قانونی در این خصوص وجود ندارد.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: انتخابات شورایاری‌ها هم در قانون شورای شهر پیش‌بینی شده و هم در قانون اساسی تحت عنوان شورای محله مورد تاکیده قرار گرفته است.

انصاری با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت کشور مبنی بر تهیه طرح سه فوریتی از طریق شورای عالی استان‌ها برای برگزاری این انتخابات تصریح کرد: اگر بنا به انجام این کار باشد؛ باید در کل کشور اجرا شود اما باید به این موضوع توجه کرد که این انتخابات بار سوم است که در شهر تهران اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: مصوبه قانونی برای انتخابات شورایاری‌ها، به این دلیل که به برگزاری یکپارچه این انتخابات در سطح کشور می‌انجامد، بسیار خوب است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مصوبه قانونی در این باره وجود ندارد، اما با این حال حق شورای شهر نسبت به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها همچنان محفوظ است.

عبدالحسین مختاباد عضو دیگر شورای شهر تهران در این‌باره گفت: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها کاملا قانونی است.

مختاباد به برگزاری این انتخابات در سه دوره‌ قبل اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۹ نفر از اعضای شورا به عنوان هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها، انتخاب شده‌اند و تمامی ۳۱ عضو شورای شهر نیز بر حسن انجام انتخابات نظارت می‌کنند و شهرداری نیز در این کار همکاری کرده و حتی بودجه برگزاری انتخابات نیز مشخص شده است و همه چیز برای اجرا آماده است و حتی داوطلبان نیزدر حال ثبت نام هستند.

وی با اشاره به پیشنهاد تهیه طرح ۳ فوریتی برای برگزاری انتخابات گفت: ما طرح ۳ فوریتی نداریم و نهایتا طرح‌ها با دوفوریت تصویب می‌شوند، اما نیاز به طرح جدیدی نیست و انتخابات طبق روال گذشته برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز