خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی کارگاه‌های جشنواره محصولات ارگانیک:

راهی جز حرکت به سمت کشاورزی ارگانیک نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۳۱

پس از اتمام منابعی همچون سوخت‌های فسیلی باید بتوانیم مواد غذایی مورد نیاز را تامین کنیم، هر چند که نمی‌توان با سرعت زیاد کل محصولات را به صورت ارگانیک تولید کرد اما در دنیا ۴۰ سال است که تولید این محصولات آغاز شده است.

دبیر علمی و مسئول برگزاری کارگاه‌های جشنواره محصولات ارگانیک گفت: درباره محیط زیست، سلامتی و تغذیه در جامعه توجهی جهانی تحت عنوان جنبش جهانی ارگانیک وجود دارد که خوشبختانه در یک دهه اخیر در ایران نیز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمد رضا اردکانی امروز در نشست خبری جشنواره هفته ارگانیک با اشاره به اینکه مردم به مصرف محصولات ارگانیک علاقه‌مند هستند، گفت: با توجه به علاقه مردم، تولیدکنندگان نیز به تولید محصولات ارگانیک ترغیب می‌شوند و شرایط اقلیمی کشور نیز به گونه ای است که پتانسیل تولید این گونه محصولات را دارد.

وی خاطر نشان کرد: در جهان نسبت به فرهنگ‌سازی در خصوص مصرف محصولات ارگانیک توجه می‌شود که برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها یکی از راهکارهای ترویج این فرهنگ است.

عضو هیات مدیره انجمن ارگانیک ایران با بیان اینکه باید بتوانیم فرهنگ‌سازی را از جوانترها و کودکان آغاز کنیم، گفت: در نمایشگاه امسال برای کودکان غرفه‌ای در نظر گرفته شده که در آن آموزش‌های زیست محیطی و سلامتی ارائه می‌شود و کودکان می‌توانند در این خصوص نقاشی کشیده و جایزه بگیرند.

اردکانی تاکید کرد: در آموزش و پرورش کشور ما نیز برای واژه شناسی محصولات ارگانیک مباحثی شروع شده و در کتاب روش زندگی سال هفتم درباره محصولات ارگانیک مطالبی ارائه شده است.

وی افزود: باید بدانیم راهی جز حرکت به سمت کشاورزی ارگانیک نداریم و پس از اتمام منابعی همچون سوخت‌های فسیلی باید بتوانیم مواد غذایی مورد نیاز را تامین کنیم، هر چند که نمی‌توان با سرعت زیاد کل محصولات را به صورت ارگانیک تولید کرد اما در دنیا ۴۰ سال است که تولید این محصولات آغاز شده است.

دبیر علمی کارگاه‌های جشنواره محصولات ارگانیک با بیان اینکه در برخی کشورها ۲۰ درصد مزارع و باغات به تولید محصولات ارگانیک اختصاص دارد، گفت: طبق آمار آیفون(سازمان بین المللی جنبش جهانی ارگانیک) در کشور ما کمتر از یک دهم درصد از مزارع و باغات تحت مدیریت ارگانیک قرار دارد که با برنامه ریزی چندساله می‌توان این مقدار را افزایش داد اما این مهم نیاز به زیر ساختهایی همچون توسعه باغات و مزارع کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: همچنین سایر صنایع همچون صنایع پوشاک، محصولات آرایشی، بهداشتی و… نیز باید در این راه گام بردارند همچنین خدماتی همچون تاسیس رستوران و هتل ارگانیک که در جهان وجود دارد نیز گامی دیگر در راه توسعه محصولات ارگانیک است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز