خبرگزاری کار ایران

به دلیل قرار نداشتن در تقویم جهانی؛

کنفدراسیون‌های آفریقا و اروپا از مسابقات زورخانه‌ای خرمشهر کناره‌گیری کردند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۲۷

کنفدراسیون های آفریقا و اروپا از حضور در مسابقات بین المللی زورخانه ای به میزبانی ایران کناره گیری کردند و آن را غیرقانونی دانستند.

کنفدراسیون های آفریقا و اروپا از حضور در مسابقات بین المللی زورخانه ای به میزبانی ایران کناره‌گیری کردند و آن را غیرقانونی دانستند.

به گزارش ایلنا، به دنبال ارسال دعوت‌نامه از سوی فدراسیون زورخانه‌ای کشورمان به اعضای فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای جهت شرکت در مسابقات بین المللی خرمشهر، به دلیل اینکه این مسابقات در تقویم سال ۲۰۱۵ فدراسیون بین المللی گنجانده نشده بود، کنفدراسیون‌های اروپا و آفریقا حضور خود را منوط به کسب مجوز از فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای اعلام کردند.

بر همین اساس چند روز پیش الکساندر مدوید رئیس کنفدراسیون اروپایی ورزش‌های زورخانه‌ای در نامه‌ای به رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای ایران ضمن تشکر از برگزاری این رویداد اعلام کرد، چون این مسابقات در تقویم IZSF گنجانده نشده است، حضور در این مسابقات بدون‌مجوز فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای غیر قانونی است و خواستار کسب مجوز از IZSF شد.

روز گذشته نیز محمد پارایزو رئیس کنفدراسیون آفریقایی ورزش‌های زورخانه‌ای طی نامه‌ای به رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشورمان گفت، اقدام شما برای توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای و تلاش برای برگزاری مسابقات بین‌المللی خرمشهر مهم و ارزشمند است، ولی باید این اقدامات بر اساس اساسنامه IZSF باشد.

وی در ادامه گفته است، نمی‌خواهد در این نا هماهنگی که به دلیل عدم تفاهم میان فدراسیون بین المللی و فدراسیون ایران است دخالت کند ولی ملاک برای اعضا قوانین فدراسیون بین المللی و تقویم رسمی اعلام شده از سوی این فدراسیون است و در شرایط فعلی کشورهای آفریقایی از حضور در این مسابقات تا کسب مجوز رسمی از IZSF معذور هستند.

لازم به توضیح است که فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای(IZSF)، تنها فدراسیون بین المللی است که مقر آن در ایران می باشد و اخیراً فدراسیون داخلی ورزش های زورخانه ای خارج از تقویم رسمی، اقدام به دعوت از ۸۰ عضو IZSF جهت شرکت در مسابقات بین المللی خرمشهر که اسفند ماه برگزار خواهد شد نموده است و این امر موجب اعتراض اعضای این فدراسیون جهانی شده و تعدادی از آنها از مهرعلیزاده که ریاست این فدراسیون را بر عهده دارد خواسته اند بدون اغماض، پرونده این موضوع را به کمیته انظباطی ارجاع دهند.

فدراسیون بین المللی نیز طی اطلاعیه ای مسابقات خرمشهر را خارج از تقویم رسمی IZSF و نامعتبر اعلام کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز