خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر:

افکار مردم به سمت تعاون و مشارکت هدایت شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۲۲

بر این اساس ضروری است تا از لطمه زدن به افکار عمومی جلوگیری و فرهنگ تعاون را تقویت کرد و افکار مردم را به سمت تعاون و مشارکت هدایت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با عنوان این مطلب که عملکرد موثر سازمان امداد و نجات موجب حفظ آبروی کشور است، بر تلاش برای داشتن تشکیلاتی آماده، استوار و توانمند در حوزه امداد و نجات، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در جمع مدیران سازمان امداد و نجات با اشاره به این که فعالیت در امداد و نجات، حرکتی دائمی است، اظهار کرد: خدمت در سازمان امداد و نجات تلاش گسترده‌ای را می‌طلبد و هرچند در افکار عمومی بیشتر نگاه‌ها به جمعیت‌های هلال‌احمر و صلیب‌سرخ بر این مبنا باشد که نهادهایی برای ارائه خدمات امداد و نجات به مردم هستند، اما در واقع سطح فعالیت‌ جمعیت‌ها، بسیار گسترده‌تر از این میزان است.

وی با اشاره به اینکه ذات فعالیت در حوزه امداد و نجات برپایه عشق و علاقه‌ای است که در نجات مردم وجود دارد، اظهار کرد: ریشه این فعالیت‌های مردمی در قرآن، معارف، اهل بیت، پیامبر(ص) و تاریخ اسلام بوده و به کرات اشاره شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به این که از منظر اسلام و قرآن، خدمت رسانی به مردم، جزو فرهنگ ایرانیان است، گفت: کار در هلال‌احمر به ویژه در حوزه امداد و نجات بر مبنای خدامحوری و قیامت محوری است و جهت کار ما حرکت به سمت خدا است.

وی با بیان اینکه باید خدمت به مردم در هلال‌احمر را فعالیتی جهادی انگاشت، تصریح کرد: نباید تصور کرد که فقط در عرصه‌های جنگ و پیکار می‌توان حماسه آفرید.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این که باید اعتماد مردم را افزایش داد، افزود: بر این اساس ضروری است تا از لطمه زدن به افکار عمومی جلوگیری و فرهنگ تعاون را تقویت کرد و افکار مردم را به سمت تعاون و مشارکت هدایت کرد.

به گفته وی، فرهنگ‌سازی از ضروریات است؛ چرا که اگر فرهنگ‌سازی نکنیم، امدادگری مطلوب هم نخواهیم داشت و لذا برای داشتن امدادگران با اخلاص و ایثارگر نیاز به فرهنگ‌سازی قوی داریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی تاکید کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر هم با ظرفیت های بالقوه‌ای که دارد باید به بازوان قوی برای سازمان امداد و نجات تبدیل شود و جوانان را برای ادامه فعالیت در حوزه امداد و نجات تربیت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز