خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد:

تربیت قاریان و حافظان قرآن در زندان‌ها ازمهم‌ترین فعالیت‌های تربیتی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۵۹۲

با حضور مسئولین ارشد قضایی و زندان‌های استان اصفهان در اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی اصفهان، راهکارهای کاهش جمعیت کیفری مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در بازدید از اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی اصفهان با اشاره به اینکه هیچ محاکم و قضاتی از روی عمد و موارد دیگر قصد زندانی کردن افراد را ندارد، افزود: آنچه انجام شده حسب قانون بوده و میزان حبسی است که قانون اعمال کرده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، احمد خسروی وفا گفت: فرصت را غنیمت بدانید و از امکانات موجود در زمینه‌های مختلف قرآنی و فرهنگی ‌‌نهایت بهره را ببرید چرا که تنها راهی که می‌تواند در بازسازی روح و روان شما مددجویان تاثیر مثبت داشته باشد توسل به خدواند، ائمه اطهار و قرآن است که مسیراصلی بازگشت به زندگی سالم و جامعه را تعلیم خواهد داد.

وی ادامه داد: برخی از مددجویان از خطا و بزه انجام شده، پشیمان شده‌اند و نیاز است که از راه‌های قانونی و قضایی زمینه بازگشت آن‌ها به آغوش جامعه مهیا شود.

وی در ادامه گفت: تربیت قاریان و حافظان قرآن در این مرکز از جمله کار‌ها و فعالیت‌های مناسبی است که می‌تواند ضمن اصلاح و تنبه مددجو، زمینه بازگشت آن‌ها را نیز به آغوش جامعه بازگرداند و باید با استفاده از راهکارهای قضایی من جمله کمیسیون‌های عفو و تشکیل کمیسیون‌های ویژه، اعطاء مرخصی و آزادی مشروط زمینه ازادی افرادی که مورد تایید زندان بوده و در زمان مدت حبس شرایط را رعایت کرده‌اند مهیا کرد.

در ادامه نیز مدیر کل زندان‌های استان اصفهان، در سخنانی به بهره بردداری اردوگاه در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: این اردوگاه در سال ۷۴ پایه ریزی و در سال ۱۳۷۹ مورد بهره برداری قرار گرفته که به‌دلیل موقعیت کوهستانی از امکانات لازم برخوردار نبوده اما طی سال‌های بعد با تلاش و کوشش وحمایت‌های سازمانی و اجرایی استان تاکنون زمینه نگهداری این دسته از محکومین فراهم شده است.

امیری در ادامه با اشاره به برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در اردوگاه گفت: با برنامه ریزی و استفاده از توانمندی‌های خیرین و مسئولین اردوگاه زمینه حفظ و فعالیت‌های قرآنی مهیا شده که در حال حاضر مددجویان در خوابگاه ویژه قرآنی و دارالقرآن به حفظ و تفسیر قران پرداخته که از نظر روحی و روانی بسیار مورد توجه مددجویان و حتی خود خانواده‌های آنان شده است.

مدیر کل زندان‌های استان در پایان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولین دادگستری استان، دادستان‌ها، کمیسیون عفوو همچنین قضات ناظر خواستار راهکارهای جدید قضایی جهت کاهش جمعیت کیفری در اردوگاه شد.

در ادامه این جلسه نیز پس از بررسی و گفتگو و ارائه نظرات دادستان اصفهان، رئیس محاکم انقلاب، قضات ناظر، دادستان‌های شهرضا و مبارکه و مدیر اردوگاه راهکاری قانونی و قضایی جهت کاهش جمعیت کیفری مورد بررسی و مقرر شد در خصوص اعطای آزادی مشروط کمیته‌ای مطرح و زمینه آزادی برخی مددجویان در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان به همراه رحیمی دادستان، روسای دادگاه‌های انقلاب و اجرای احکام، معاونت‌های قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری، روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های شهرستان‌های مبارکه و شهرضا با حضور در اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی استان با بازدید از مجموعه در نشستی به راهکارهای کاهش جمعیت کیفری در این مرکز پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز