خبرگزاری کار ایران

خزائی در گفت‌وگو با ایلنا:

غرب از گسترش اسلام وحشت دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۵۶۳

کشورهای غربی و در راس آن‌ها ایالات متحده، با ساخته و پرداخته کردن طالبان و داعش و القاعده، آن چهر‌ه‌ای که خود می‌خواهد به مردم نشان می‌دهند تا مردم جذب اسلام نشوند. در حالی که اسلام دین رحمت و حضرت محمد(ص) بنابر به فرموده قرآن «رحمة ‌اللعالمین» است.

حجت الاسلام «احمدرضا خزائی» کارشناس روابط بین‌الملل و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به تحلیل موج اسلام‌هراسی در غرب پرداخت.

حجت الاسلام خزائی درباره دلیل به راه انداختن موج اسلام‌هراسی توسط غرب گفت: جهان غرب و در صدر ‌آن آمریکا سعی دارد با موج اسلام‌هراسی که به راه انداخته‌اند، مسلمانان را خشن، متعصب و قاتل نشان دهند که از این ابزار برای پیشرفت‌ دین استفاده می‌کنند. بنابراین با استفاده از رسانه‌ها، چهره‌ای نادرست و خشن از اسلام به مردم خود عرضه می‌کنند. منبع شناخت اسلام برای مردم اروپا و آمریکا، همین رسانه‌های هدایت شده است و آن‌ها نمی‌خواهند که منابع اصلی اسلام، به عنوان راه شناخت این دین رحمانی استفاده شود.

وی افزود: پذیرش و شناخت دین، پیش از آنکه توسط منابع اصیل صورت بگیرد، یک امر فطری است. اگر مردم غرب از طریق منابع اصلی با دین رحمانی اسلامی آشنا شوند، مشکلی با پذیرش آن ندارند زیرا فطرت انسان دین‌پذیر است. کشورهای غربی و در راس آن‌ها ایالات متحده، با ساخته و پرداخته کردن طالبان و داعش و القاعده، آن چهر‌ه‌ای که خود می‌خواهد به مردم نشان می‌دهند تا مردم جذب اسلام نشوند. در حالی که اسلام دین رحمت و حضرت محمد(ص) بنابر به فرموده قرآن «رحمة ‌اللعالمین» است.

این مسئول دانشگاه آزاد درباره رحمانیت پیامبر بیان کرد: زمانی که غرب در توحش به سر می‌برد، پیامبر پس از تشکیل حکومت در مدینه اقدام به عقد قرارداد هم‌زیستی مسالمت‌‌آمیز با یهودیان و مسیحیان این شهر کرد. با اصل همزیستی مسالمت‌آمیز که در اندیشه پیامبر وجود دارد، همه با یکدیگر با برابری و برادری زندگی می‌کنند.

وی درباره حادثه اخیر فرانسه و ارتباط آن با اسلام‌هراسی گفت: حادثه تروریستی فرانسه، ساخته و پرداخته صهیونیست‌ها و غرب برای تخریب چهره اسلام است. آن‌ها این حمله را ترتیب می‌دهند و از طرف دیگر، تصویر توهین‌آمیز به پیامبر اسلام را منتشر می‌کنند تا این پیام را برسانند که این تروریست‌ها، پیروان همین پیامبر هستند.

خزائی در پایان درباره نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا خاطرنشان کرد: نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی یک حرکت بسیار خوب بود. ایشان در این نامه فرمودند که جوانان اروپا و آمریکا به دور از هیاهوی رسانه‌ای به این موضوع بیاندیشند که چرا اسلام سیاه نشان داده می‌شود؟ اسلامی که در طول قرن‌ها دارای تمدن و فرهنگ غنی بوده‌ است، امروز به این صورت معرفی می‌شود؟ در شرایط خوبی که این نامه برای معرفی اسلام فراهم کرده است، وظیفه خطیر و سنگین علمای اسلام این است که این دین دحمانی را به جهان معرفی کرده و چهره‌ بدی که غرب از اسلام ساخته‌ است را از بین ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز